KERAJAAN PERAK TERUS TEGUH, UTUH DAN BERSEMANGAT TINGGI ~ Ref Malaysiakini

Terbukti tidak ada yang perlu dibimbangi, kerajaan PR di Perak masih utuh, teguh dan bersemangat meneruskan pentadbirannya. Tohmahan dan fitnah media bahawa kerajaan tersebut akan runtuh dan bagaikan telur dihujung tanduk merupakan suatu tohmahan dan kenyataan yang tidak berasas dan berniat jahat.
Hakikatnya kerajaan PR negeri Perak masih mempunyai majorit 3 kerusi berbanding, di mana dengan kekosongan 2 kerusi di Behrang dan Changkat Jering PR masih mempunyai 30 kerusi dan BN 27 kerusi.
Insya Allah tidak ada apa yang perlu dibimbangi kerana kesemua ADUN PR berdiri teguh di belakang YAB Menteri Besar dan barisan Exco Perak yang lain. Begitu juga pegawai-pegawai kerajaan negeri tetap berdiri teguh memberikan kerjasama tidak berbelah bahagi kepada kerajaan negeri.
Rakyat negeri Perak terus taat dan setia kepada pemerintahan Duli Yang Maja Mulia Paduka Seri Sultan Perak dan kerajaan negeri yang dipayungi baginda.
Kelab Penyokong Kerajaan (BBC) Perak juga sepakat menyatakan sokongan sepenuhnya kepada kerajaan PR di Perak.
Dalam kenyataan BBC hari ini, Pengerusinya Drs Khalil Idham Lim yang juga ADUN Titi Serong menjelaskan bahawa :-
1. Kami (BBC) dengan ini menafikan sekeras-kerasnya bahawa Kerajaan Negeri Perak pada waktu ini dalam keadaan yang disifatkan itu. Malah kami ingin tegaskan bahawa Kerajaan Perak masih lagi utuh, kuat dan segala urusan berkaitan pentadbiran berjalan seperti biasa.Ini dibuktikan dengan kehadiran seluruh pegawai kerajaan dari seluruh pelusuk negeri dalam majlis perhimpunan Bulan Excutive Talk pagi tadi.
2. BBC dengan ini meyatakan sikap berdiri teguh dibelakang YAB Menteri Besar Perak dan Kerajaan Negeri bagi meneruskan agenda pembangunan yang telah dirancang.
3. BBC juga mengambil sikap untuk bersedia dari sekarang untuk menghadapi Pilihanraya kecil Changkat Jering dan Behrang.
4. Sehubungan dengan itu kami menyeru kepada seluruh rakyat dan penyokong Pakatan Rakyat untuk bersedia mengerakkan jentera PR masing-masing bagi memastikan kemenangan kepada calon Pakatan Rakyat dalam PR kecil tersebut.
Dari bukti diatas saya yakin kita semua tetap yakin PR di Perak terus kukuh dan perpaduan di kalangan parti-parti komponen bertambah kukuh bagi menghadapi hari mendatang.

Sebenar sekarang BN yang sedang menangis dan merintih kerana tersilap percaturan. Mereka sudah tersilap langkah kerana memaksa 2 bekas ADUN tersebut melompat parti tanpa menyedari bahawa PR sudah bersedia lebih awal.

Akhirnya kerja jahat BN di balas oleh Allah. Rakyat akan menghukum BN sekali lagi pada PRK yang akan berlangsung di DUN Behrang dan Changkat Jering.

Comments