KEDAH POTONG ELAUN, MELAKA MACAM MALAUN ?

Menteri Besar Kedah, Dato' Seri Azizan Abdul Razak baru-baru ini mengumumkan pemotongan gaji sebanyak lima peratus oleh Menteri Besar dan Exconya mulai bulan ini sebagai usaha kerajaan membantu penduduk negeri itu yang susah ekoran kegawatan ekonomi yang sedang melanda negara.

Melaka di bawah pimpinan Mohd Ali Rustam adakah juga mahu memotong elaun? Atau adakah mereka meneruskan tradisi macam malaun dimana semua projek di negeri ini dicekup oleh kroni dan proksi mereka.

Comments

Anonymous said…
PAS potong elaun utk sama merasa kesukaran hidup bersama penyokong mereka iaitu RAKYAT....Tp UMNO/BN baham duit rakyat.....
Unknown said…
Nampaknya Malaysiakini tidak memaparkan lagi Blog yang dirujuk dengan perkataan 'Malaysiakini' di bawah ruangan Malaysiakini in Blog.

Oleh itu sama-samalah kita memaparkan blog-blog bloggers tanahair di dalam blog-blog kita sendiri untuk mengetahui posting terkini dari sahabat bloggers.
Anonymous said…
Saya kecewa. Di saat bangsa lain henyak maruah MELAYU. Di saat bangsa lain memperbodohkan MELAYU. Menghumbankan darjat MELAYU dan Merendahkan maruah MELAYU, masih ada bangsa MELAYU sendiri yang mendewa-dewakan bangsa asing. Ada bangsa MELAYU lain yang bertepuk tangan melihat bangsanya sendiri dipermainkan. Bangkitlah MELAYU. Bersatulah MELAYU. Darah kita serupa. Agama kita sama. Lupakan sengketa politik. MELAYU mesti tetap membela MELAYU. MELAYU sendiri mengagungkan SINGH kenapa? Dia tidak kata BN celaka. Dia kata MELAYU celaka. Dia kata bapak kita celaka. Dia kata mak kita celaka...! Sebarkan... Takbir!
Celaka umno!

Dah ubah gaya hidup aku dah.
ASStro dah potong dah,
Dah tak pergi McD ,
Dah jimat air dan letrik,
Dah pakai bas dan LRT ke tempat kerja dah,
Dah makan makanan yang ter murah dah.
Celaka kau umno!
Saya doa orang umno terus masuk neraka selama-lama nya.
Ada menteri yang baca ni, ada orang setan dari umno yang terbaca ni?
Ada mca punya haprak yang baca ni?
Ada ular MIC yang baca ni?..Ada anjing Gerakan yang baca ni?
Pergi mampus bn.

Ini ialah sentimen dari seorang rakyat Malaysia.Saya tunggu PR 13.