BN TERDESAK, RAKYAT PASTI MENOLAK KERJA JAHAT BN PADA PRK BEHRANG DAN CHANGKAT JERING ~ Ref Malaysiakini

Jika tidak ada angin bertiup masakan pokok bergoyang.

Jika tidak bangkai masakan bau busuk menusuk hidung.

Itulah dua perumpamaan yang boleh saya ungkapkan untuk menafsirkan tindakan 2 bekas Exco Kerajaan Perak iaitu Jamaludin Mohd Radzi dan Osman Md Jailu yang menghilangkan diri selama 5 hari dan tiba-tiba muncul semalam.

Semua rakyat yang waras akal fikirannya sudah tentu dapat meneka ke mana mereka pergi dan dengan siapa mereka berjumpa. Semuanya seolah-olah telah dirancang bagi memastikan matlamat orang tertentu menjadi kenyataan.

Semenjak mula kes mereka ditangkap rasuah dan didakwa di mahkamah PR memang sudah bersedia dengan segala perancangan bagi menghadapi situasi ini. Manakala pihak satu lagi juga mempunyai perancangan yang sama.

Namun Allah menegaskan dalam firmanNya " mereka merancang, Allah juga merancang, tetap rancangan Allah adalah sebaik-baik perancangan".

Jelas perancangan mereka untuk mendapatkan 2 kerusi percuma tidak kesampaian. Kalaupun mereka berjaya tetapi kejayaan itu tidak semudah yang disangka. Mereka terpaksa melalui 2 pilihanraya kecil yang sengit dan belum tentu memberikan kemenangan kepada mereka.

Dalam masa yang sama 3 ADUN BN sendiri juga kemungkinan akan melompat masuk PR. Antaranya YB Hamdi Abu Bakar, YB Hamidah Osman dan YB Ahamad Pakeh Adam.

Inilah yang memeningkan kepala mereka sekarang.

Comments