BN, JAMALAUDIN & oSMAN JAILU TERSILAP LANGKAH ~ Ref Malaysiakini

BN, bekas ADUN Behrang dan bekas ADUN Changkat Jering tersilap langkah. Malah kedua-dua ADUN tersebut menjadi mangsa permainan jahat dan kotor pihak tertentu. Akhirnya kedua-duanya menjadi mangsa kehilangan kerusi ADUN dan jawatan Exco. Mereka juga tidak boleh bertanding pada mana-mana Pilihanraya dalam masa 5 tahun. Maka tamatlah riwayat politik mereka. Kedua-duanya juga tidak layak mendapat pencen ADUN kerana belum cukup 2 tahun berkhidmat sebagai ADUN.
Dalam isu orang paling malang ialah Jamaludin dan Osman. Mungkin juga kedua-duanya tidak mendapat apa-apa ganjaran dan habuan kerana matlamat untuk menubuhkan kerajaan baru tidak tercapai. Mereka menyangka kedua-duanya akan masuk secara percuma bagi menambahkan kerusi BN namun hakikat BN terpaksa berdepan dengan rakyat pula. Ini paling BN takuti sekarang.

BN dan kedua-dua bekas ADUN tersebut ternyata tersilap langkah. Sedangkan kenyataan Pak Lah bahawa melompat parti adalah dibenarkan dan digalakkan seolah-olah memberikan isyarat kepada wakil rakyat BN supaya turut sama melompat menyertai PR.

Jadi mangsa sebenar dalam kes ini adalah Jamaludin dan Osman yang dikejar tak dapat yang dikendong keciciran. Dari satu jangan sesekali melanggar janji dan perjanjian dengan Allah dan rakyat.

Comments