BIAR MAHKAMAH TENTUKAN ~ Ref Malaysiakini

Kemelut di Perak tidak akan berakhir selagi mahkamah tidak menentukan dengan membicarakan kes di bawah dengan seadil-adilnya. Kes-kes tersebut ialah :-

i) Saman Speaker tentang kekosongan kerusi di Behrang, Changkat Jering dan Jelapang di mana notis kerusi-kerusi tersebut telah dihantar kepada SPR namun SPR tidak memutuskan pilihanraya kecil tidak perlu diadakan.

ii) Saman dari PR terhadap kesahihan perlantikan MB BN, Zambry Abdul Kadir. Saman ini akan difailkan di Ipoh pada hari Selasa ini.

iii) Karpal Sing yang memfailkan kes terhadap Sultan Azlan Shah dan kerajaan negeri yang baru. Karpal mungkin akan memfailkan kes ini dalam masa terdekat.

Bagi saya perkara yang paling penting sekarang ialah pihak berwajib mesti mengarahkan kes saman ini diselesaikan dengan segera agar kemelut politik ini dapat direda dan diselesaikan.

Cara terbaik selain dari menunggu perbicaraan ini ialah dengan membubarkan DUN bagi memberi peluang kepada rakyat untuk memilih kerajaan baru yang kuat.


Comments

Anonymous said…
1)woi sofi, ko baca la undang tubuh kerajaan negeri perak dan baca balik perlembagaan negara...


2)ko apa citer macam ni dlm blog...

3)buat malu melayu la ko nie....

4) kalau Pr kalah kat mahkamah, kang macam2 citer ko reka, dah x de modal...mcm dlm blog ni...apa bende yg ko taip nie....

5) satu lagik...apsal x tulis apa yg ko cakap nak buktikan pasal ali ketam tempohari....mana?

6)Jgn citer kat tpt lain...citer la hal kat melaka nie...bodo la ko ni sofi...aku pun pelik, keje kat CTRM lembab....