01 January 2009

TAHUN 2009 : BERARAK MENDUNG KELABU? ~ Ref Malaysiakini

Apakah awan mendung kelabu 2008 terus menyelebungi negara seperti mana tahun 2008. Demokrasi dilacurkan, ISA terus mengganas, SPR disalahguna, jentera kerajaan macam harta sendiri, rakyat ditindas dan sebagainya.

Adakah awan mendung kelabu akan berarak meninggalkan Malaysia digantikan dengan awan putih bersih belum dapat kita ramalkan. Namun saya pasti jika parti yang memerintah sekarang (kerajaan pusat) terus bertakhta, awan mendung kelabu hampir pasti terus menjadi 'bumbung' kita semua, malah mungkin ianya digantikan dengan awan hitam pekat.

Walaupun dikatakan Mac 2009 menjadi titik permulaan peralihan kuasa antara pengasas Islam Hadhari dan Timbalannya, namun ramai pihak meramalkan penggantinya lebih teruk dari Imam Hadhari.

Semua orang kenal siapa Najib Razak. Dari kecil sampai besar, dari hujung kaki sampai hujung rambut, luar dan dalam orang kenal. Jika hendak dibandingkan dengan Imam Hadhari semasa mengambilalih tampuk pemerintahan dari Dr Mahathir dulu, Imam Hadhari jauh lebih baik dan dilihat bersih berbanding Najib.
Kita tidak pernah dengar Imam Hadhari mempunyai kontroversi ketika itu. Tiada skandal, tiada apa pun hingga beliau digelar Mr Clean. Walaupun akhirnya gelaran 'Clean' tersebut wajar diganti dengan 'Dirty' akibat beberapa insiden yang dilakukan oleh Imam Hadhari dan anak buahnya termasuk keluarga terdekat beliau.
Harapan saya di awal tahun baru masehi ini, rakyat Malaysia akan sedar dan bangkit meneruskan kesinambungan proses mentalkinkan BN seperti yang ditunjukkan pada PRU 2008 dan PRK Permatang Pauh. Malah pertama diberikan oleh Allah kepada pengundi dan rakyat Kuala Terengganu untuk melakukan proses itu di sana pada 17 Januari ini.

No comments:
Write comments
Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter