SUASANA DI PUSAT PENGUNDIAN : PENYOKONG BN SURAM ~ Ref Malaysiakini

Terbukti moral penyokong dan jentera jatuh merudum dengan beberapa isu hari-hari kempen antara isu perletakan jawatan Pegawai Pengurus Pilihanraya, isu Altantuya membabitkan Najib dan sikap Wan Farid yang dingin kepada keluarga Allahyarham Dato' Razali Ismail.

Tinjauan kami di beberapa lokasi mendapati jumlah penyokong BN jauh lebih sedikit berbanding petugas-petugas di pondok panas PAS.

Antaranya di DUN Bandar begitu ketara sekalia moral penyokong BN jatuh. Begitu juga di DUN-DUN lain. Sedangkan jentera PAS begitu bersemangat. Di setengah-setengah tempat jumlah petugas PAS berlipatkaliganda ramainya berbanding BN.

Sementara itu sehingga pukul 9.00 pagi ini kira-kira 8 % pengundi sudah membuang undi. Suasana di kesemua peti undi sibuk dengan pengundi semua saluran beratur panjang menunggu giliran untuk mengundi.

Kesempatan cuti hujung minggu digunakan sepenuhnya oleh pengundi Kuala Terengganu untuk membuang undi awal-awal pagi.

Saya menjangkakan jumlah pengundi yang keluar melebihi 85 % mungkin menjangkau 90%. Jika peratus pengundian mencecahkan lebih 95 % barangkali ada pengundi dari alam lain yang mengundi.

Comments