PRK KUALA TERENGGANU : DARI MANA 'PENGUNDI HANTU' DATANG ~ Ref Malaysiakini

Di bawah ini saya nukilkan asal-usul pengundi hantu yang akan keluar dari 'kubur' persembunyian mereka dan mengundi pada 17 Januari ini:-

1) Dari Kem sementara penempatan Polis yang berjumlah lebih 6,000 orang. "Hantu-hantu' ini akan dikawal ketat oleh Polis untuk pergi ke tempat mengundi.

2) Menyusup masuk dan bermalam di tempat-tempat tertentu lebih awal dan dibawa masuk dengan kereta-kereta BN pada hari pengundian.

3) Menyamar sebagai penduduk taman-taman di sekitar Kuala Terengganu dan datang mengundi. Orang-orang taman biasanya kurang mengenali antara satu sama lain.

4) Menyamar sebagai petugas bertugas pada hari pengundian dan masuk mengundi

5) Datang pada hari pengundian dari luar dengan kenderaan biasa bukan bas.
Maka petugas-petugas PR mempunyai tugas berat untuk berhadapan dengan Polis bukannya BN. Polis telah diperalatkan oleh BN untuk merealisasikan kemenangan mereka di Kuala Terengganu.
Saya juga mengjangkakan bahawa BN akan menggunakan taktik membawa orang luar menaiki bas dengan jumlah yang ramai untuk menarik perhatian petugas PR supaya menumpukan perhatian untuk menahan bas. Tetapi pada masa yang sama akan membawa pengundi hantu sebenar dengan kenderaan lain seperti van, kereta dan motor. Awas petugas PR bersedialah dengan seribu satu macam penipuan BN.

Saya merasakan peratusan keluar mengundi pada PRK kali ini mencecah lebih dari 90% berdasarkan kesungguhan BN untuk mempertahankan kerusi ini demi masa depan politik BN yang kian meruncing.

Comments