PRK KUALA TERENGGANU : BN SERBA SALAH ~ Ref Malaysiakini

BN benar-benar berada dalam keadaan serba salah sekarang. Dari segenap segi BN ketinggalan berbanding PAS.

1) Calon - Wahid Endut jelas terkehadapan dari Wan Farid dari segi pengalaman, kemesraan dengan rakyat, hujah, akhlaq dan lain-lain

2) Isu - BN memang tiada isu yang boleh dimainkan samada isu tempatan atau nasional. Sedangkan di pihak PAS isu nasional seperti harga barang, pembaziran kerajaan negeri dan sebagainya cukup merimaskan.

3) Kekuatan Jentera - PAS ternyata lebih hebat dengan jentera yang mantap berbanding BN yang terpaksa menyelesaikan perbalahan tentang calon dan ketidaksungguhan pihak-pihak tertentu yang tidak mahu membantu kempen BN sepenuh hati.

4) Culaan - Secara umumnya PAS mendahului di mana 3 DUN dimenangi PAS dari 4 DUN.


5) Mood pengundi - Kesinambungan mood pengundi untuk menolak BN masih kuat setelah kemenangan PR pada PRU 12 dan PRK Permatang Pauh. Malah mood ini sekarang lebih baik dengan isu-isu yang memihak kepada PR sekarang.

6) Pengundi Cina - Mood pengundi Cina untuk menolak BN semakin kuat dengan kejayaan PR membuktikan pemerintahan adil dan berkebajikan di 5 buah negeri mereka.

Oleh kerana sebab di ataslah BN semakin serba salah dan banyak langkah yang mengejutkan mungkin diambil, antaranya menukar calon dan menyalahgunakan jentera kerajaan dan wang ringgit serta media untuk memancing undi.

Comments

tukar calon lain ada kemungkinan
Anonymous said…
ya ke pas boleh menang???? kalau kalah macam mana??? kau sanggup sunat lagi sekali ker??? kau cakap ni angkuh sangat lah kawan macam azazil lah.