PRK K.TERENGGANU : PEMIMPIN BN TERUS PERBODOHKAN RAKYAT ~ Ref Malaysiakini

Para pemimpin BN terus memperbodohkan rakyat. Barangkali mereka merasakan rakyat buta kayu dan pekak badak macam mereka juga sehingga sanggup menipu rakyat dengan pelbagai isu yang yang semua orang sudah tahu hatta budak kecil pun boleh berfikir.
Hari ini menteri yang menjaga agama, Zahid Hamidi pula memperbodohkan rakyat khususnya rakyat Kuala Terengaanu. Mungkin Zahid menyangka bahawa rakyat negara kita tidak tahu membaca, menulis dan mengira jauh pula dari celik IT.
Itu sebab Zahid menyatakan bahawa Kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak pernah menggunakan peruntukan pembangunan bagi tujuan memancing undi pada pilihan raya umum atau kecil.
Beliau berkata peruntukan bagi tujuan pembangunan diluluskan secara berterusan dan bukan hanya dilakukan pada musim pilihan raya.
Kenyataan Zahid ini boleh ditertawakan oleh rakyat. Takkanlah secara tiba-tiba orang Cina di Kuala Terengganu dapat ang pau RM300 dapat peruntukan untuk sekolah cina secara tanpa ada sebab. Sedangkan sebelum wakil rakyat mereka meninggal dunia tiada pula desas-desus daapt ang pau dan peruntukan tersebut.
Selain itu tiba-tiba sahaja kerajaan pusat bermurah hati memulangkan wang royalti untuk negeri Terengganu.
Jadi tidak perlulah Zahid menegakkan benang basah. Masakan jika tiada PRK BN akan bermurah hati sebegini. Lebih baik Zahid berdiam diri daripada bercakap perkara yang menggelikan hati ini.
Saya yakin jika Zahid masuk pertandingan Raja Lawak beliau akan memenanginya. Oleh itu saya cadangkan beliau masuk pertandingan Raja Lawak 4 tahun depan sebab Raja Lawak 3 sedang berlangsung.

Comments

Abu Amirul said…
tak masuk pertandingan Raja Lawak pun dia dah menang, dah boleh di isytiharkan juara Raja Lawak seantero dunia.
minta tolong link kan blog saya dalam blog saudara.