PRK K.TERENGGANU : PEMIMPIN BN MULA 'GELONG' ~ Ref Malaysiakini

Bila tiba sahaja musim Pilihanraya maka pemimpin BN mula 'gelong' dan mengeluarkan kenyataan yang tidak cerdik dan bengong. Masing-masing cuba mencari isu untuk dijadikan peluru menghentam PR.
Ada isu yang tidak berbangkit dan tidak pernah berlaku mereka rekacipta semata-mata untuk menggambarkan PR jahat, lemah, lembap dan tidak cerdik. Maka akan ramai pemimpin yang kelulusannya tinggi tetapi berfikir macam budak-budak atau kanak-kanak terencat akal. Asal sahaja terlintas di kepala akan mereka katakan dan disiarkan dalam media pengampu.
Itulah yang dilakukan oleh Menteri 'Agama' BN iaitu Zahid Hamidi yang memfitnah kerajaan PR Perak kononnya bertindak zalim menutup semua tadika Kemas di Perak. Sungguh malang bagi seorang yang menjaga Agama Islam di dalam kerajaan tetapi bercakap ikut sedap mulut tanpa usul periksa. Media pula begitu juga asalkan ada berita sensasi maka akan diperbesar-besarkan tanpa melihat dan menyelidik samada isu itu benar atau tidak.
Kredibiliti Zahid memang teruk. Beliau tidak layak untuk meneruskan tugasnya sebagai menteri yang menjada agama Islam kerana dakwaan ternyata suatu fitnah. Kerajaan negeri Perak menafikan tohmahan dan fitnah Zahid tersebut. Tidak ada satupun tadika Kemas yang ditutup di Perak mengikut kenyataan akhbar yang dikeluarkan oleh Menteri Besar Perak, Datuk Seri Ir Mohd Nizar Jamaluddin. Jadi ternyata Zahid seorang pembohong.
Zahid wajar meletakkan jawatannya sebagai menteri kerana bercakap bohong.

Comments

Anonymous said…
baru lepas pergi haji,balik ke tanahair dah buat fitnah. Maknanya Haji Zahid Hamidi tidak x 200 mendapat haji yang mabrur. beliau hanya mendapat haji hadari je