PRK K.TERENGGANU : BN KECUNDANG SEBELUM MASUK GELANGGANG? ~ Ref Malaysiakini

BN sebenarnya telah kecundang sebelum masuk gelanggang. Sebab itu mereka mengerahkan segala 'mak nenek' jentera kerajaan termasuk Polis dan jabatan-jabatan lain guna untuk menggempur PR dan jentera kempennya.

Untuk berlawan secara anak jantan dan professional memang BN tidak mampu dan tidak berdaya. Oleh kerana itulah mereka menggunakan jentera kerajaan iaitu Polis, RTM, Jabatan-jabatan lain dan juga kroni-kroni mereka.

Berlunggun-lunggun duit, projek segera, habuan dan sebagainya menjadi hidangan istimewa kepada pengundi Kuala Terengganu. Secara tidak sedar sebenarnya BN menghina orang Kuala Terengganu dengan cuba merasuah dan menyogok mereka. Sedangkan semua orang tahu pengundi Kuala Terengganu adalah terpelajar, cerdik dan matang serta terbuka pandangan politiknya. Mereka sudah pasti tidak termakan dengan umpan dan habuan ini. Mereka adalah pengundi yang ada 'class' malangnya BN telah merendah-rendah dan mempersendakan mereka dengan umpan pembangunan dan projek segera.

Saya pasti pengundi Kuala Terengganu sudah pasti rasa terhina dengan tindakan BN dan pemimpinnya yang tidak cerdik ini. Oleh itu saya yakin pengundi Kuala Terengganu akan bangkit mengajar BN pada 17 Januari ini.

BN sebenarnya tiada jalan lain. Inilah taktik tradisional mereka yang mereka rasakan menjadi senjata ampuh mereka sejak 51 tahun dahulu. Namun BN tidak sedar bahawa zaman sudah berubah. Makin banyak rasuah politik dan habuan yang diberi kepada mereka, makin meluat pengundi Kuala Terengganu ini kepada BN.

BN tiada jalan lain kecuali meneruskan taktik kuno mereka ini kerana BN tahu mereka tewas di 3 DUN dan menang hanya 1 DUN pada PRU 2008 dahulu. Kalau dikira dari segi undi DUN BN ketinggalan sebanyak 2243 undi. Di mana PAS memperolehi 33729 undi berbanding BN yang hanya mendapat 31486.

Manakala undi Parlimen pula BN mendapat 32,562 undi dan PAS mendapat 31,934 undi.

Comments

Anonymous said…
Ya sheikh..

KT...KT jugak...

Ni masalah babi kat kampung sendiri...

Apa tindakan PAS?????

Azam
www.gerakanmelayumuda.blogspot.com
Anonymous said…
babi biar Ali Rustam selesaikan. Sebab dia yang biarkan babi membiak lebih dari 50 tahun di Masjid Tanah. mengapa tak marah Ali Rustam .....bila pilihanraya undi Ali Rustam lagi ......ambik balasannya
bodoh sungguh nama je graduan melayu tapi salahkan pas dlm bab babi....yang mu duk sokong ali rustam ngan umno yang tukang biak babi tu ko tak bising...sokong sangat umno tu...bakpe dok khekoh je babi tu...nak sangat umno...baham la mu babi tu...umno kan mana ajar cara islam...mana mu tau babi tu haram...bila suruh pas baru ko tau babi tu haram..mu ni lebih kurang je ngan bende tu...dungu.
Anonymous said…
Bila masa aku sokong ali rustam?

Aku dah join PAS skrg.

Tengok blog GGMM..

Siap ada gambar lagi....

Ali Rustam bodoh...

Aku masuk PAS sebab nak berjuang membela rakyat yang tertindas.

Walaupun PAS takda satu kerusi pun di Melaka, tak bermakna kita tak boleh BEKERJA untuk rakyat...

Betul tak sheikh???

Tengok blog ana la.....
si lembik's said…
pasai babi xsilap aku si najib ada cakap bole kasik setel bulan mac 2008, begitu juga ngan si Ali rustam..tapi la ni xde pe citer..satu aku nak cakap, kerajaan melaka kena amik tindakan pasal depa ada power....nama je memerintah 50 tahun tapi masalah ni pun xtau nak setel...kalo mau kasik pas setel, 2012 undi nanti kasik kat pas..jangan kasik kan BN keparat tu lagi..ho ho ho
Unknown said…
Farid,,ko jgn nk lebih2,,,nanti ko yg masuk parit... karaoke je la,,,lg baik ko tu
Unknown said…
babi tu angakara umno...siapa lagi.....?ko yang buat taik,lepas tu nk suruh org lain bersihkan,,puiiiii.
dah la salah,,tak pandai mgaku