PRK KT : TUKAR BAJU BURUK KEPADA BAJU BARU ~ Ref Malaysiakini

Timbalan Perdana Menteri tadi ketika berkempen kepada masyarakat India Muslim di sebuah hotel di Kuala Terengganu meminta pengundi di Parlimen Kuala Terengganu tidak menjadikan pilihan raya kecil Sabtu ini sebagai peluang untuk beralih rasa seperti menukar baju atau hidangan makanan.
Bagi rasa pengundi Kuala Terengganu mesti menukar baju jika ianya sudah hapak, busuk, koyak rabak dan sudah luntur warnanya.
Sementalahan pula baju yang di'pakai' rakyat sekarang ini penuh dengan bau busuk rasuah; bau hapak penyelewengan; koyak rabak akibat amalan kronisme; luntur warnanya akibat kezaliman dan penindasan BN kepada rakyat dengan kenaikan harga barang dan sebagainya.
Tidak ada sebab mengapa pengundi Kuala Terengganu tidak menukar 'baju' demi untuk masa depan yang lebih baik.
'Baju' yang ada sekarang terpalit dengan kekotoran yang busuk lagi meloyakan disebabkan amalan rasuah, peminggiran Bahasa Melayu; kegagalan menggurangkan jenayah; penghinaan kepada Islam; amalan maksiat yang tidak dapat dibendung; keadaan ekonomi yang amat meruncing dan lain-lain.
Maka saya menyeru pengundi Kuala Terengganu supaya menukar baju pada 17 Januari supaya baju baru ini akan membawa suara rakyat Kuala Terengganu menegur keterlanjuran kerajaan; memberikan pandangan yang positif untuk kebaikan rakyat bukannya menjadi Pak Pacak yang sentiasa mengiyakan dan mengangguk setuju apa yang dikatakan oleh pemimpin mereka.

Comments