PRK KT : SPR DAN BN MULA TUNJUK BELANG ~ Ref Malaysiakini

Hari ini SPR yang diwakili oleh Datuk Bandar Kuala Terengganu sebagai Pengurus Pilihanraya dan Jentera BN dibantu Jabatan Pendaftaran Negara mula menunjukkan belang masing-masing.
Ada maklumat yang menyatakan bahawa Mat Razali yang juga Datuk Bandar Majlis Bandaraya Kuala Terengganu telah meminta kakitangan pihak berkuasa tempatan itu mengundi calon Barisan Nasional (BN), Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh pagi ini.

PAS juga mendakwa SPR sedang bekerjasama dengan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dalam usaha menyediakan 'pengundi hantu' menjelang hari pengundian Sabtu ini. Apa yang mereka akan buat? Mungkin mengeluarkan kad pengenalan untuk 'pengundi-pengundi hantu' datang mengundi. Tidak mustahil ini dilakukan kerana mereka mempunyai segala kelengkapan.

Jadi bermulalah apa yang saya katakan sebelum ini iaitu BN akan menggunakan segala macam senjata untuk menumbangkan PAS.
Kita mesti bersedia dengan kelengkapan dan persediaan untuk menghadapi penipuan maha dahsyat ini.
Antara langkah penting ialah mempastikan jentera Polling Agent yang terlatih, tau selok belok perundangan, berani membantah dan menegur sebarang salahlaku dan perkara-perkara yang mencurigakan.
Petugas-petugas di bangsal panas juga mesti sentiasa peka dengan sebarang penipuan dan usaha untuk membawa pengundi hantu. Pasukan keselamatan itu juga mesti sentiasa bersiap sedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan provokasi yang akan dilakukan oleh pihak-pihak tertentu yang berusaha untuk memburuk-burukkan PAS.
Akhirnya mari kita BERDOA DAN BERMUNAJAT KEPADA ALLAH SUPAYA MENUNJUKKAN KEBENARAN DAN MEMBONGKARKAN SEGALA PENIPUAN DAN KEJAHATAN PIHAK LAWAN. HANYA INILAH SENJATA TERAKHIR GOLONGAN YANG TERANIAYA SEPERTI KITA.

Comments

Anonymous said…
Apa kata Jawatankuasa PAS yang terlibat dalam pilihanraya ini supaya meletakkan pegawai untuk meneliti/menangkap gambar/video siapa yang mereka dakwa pengundi hantu atau pihak yang cuba mengundi bagi pihak yang sah mengundi.