PRK KT : PERTAMA KALI PAS MENGAKU YAKIN MENANG ~ Ref Malaysiakini

Akhirnya pemimpin PAS tidak mampu menyembunyikan keyakinan mereka bahawa PAS sebenarnya mengaku bahawa mereka akan menang dengan selesa pada PRK Kuala Terengganu ini di mana pengundian akan berlangsung esok.

Memang ramai pemerhati sebenarnya tidak mampu untuk menyorok ramalan mereka bahawa PAS akan menang. Ini berdasarkan situasi semasa dan riak-riak yang ditunjukkan oleh rakyat. Selain itu faktor calon BN yang awal-awal menimbulkan masalah di kalangan pengundi sudah cukup meyakinkan orang PAS dan penyokongnya bahawa PAS memang sentiasa di hadapan sejak hari penamaan calon lagi.

Sebenarnya tidak ada satu kelebihan yang ada pada BN selain dari kekuatan mereka meratah jentera kerajaan dan mengkudakayukan media cetak dan elektronik serta menggunakan duit untuk membeli pengundi.
Faktor lain semuanya berpihak kepada PAS seperti kekuatan calon, isu-isu setempat dan nasional, 'performance' kerajaan negeri, kekuatan jentera, kekuatan akar umbi dan sebagainya. Pendekata BN memang berada dalam keadaan defensif sejak dari hari kematian Allahyarham Dato' Razali Ismail lagi.

Hari ini Pengarah Pilihanraya PAS di Peringkat Negeri, Dato' Wan Abdul Muttalib Embong tampil menyatakan keyakinan bahawa PAS akan menang selesa. Namun beliau masih bercakap secara berlapik iaitu dengan memberikan syarat iaitu PAS akan menang jika tiada taktik kotor, penipuan dan strategi jahat BN. Oleh itu menurut beliau PAS sudah merangka taktik dan strategi untuk memastikan tiada pengundi hantu yang akan mengundi esok.

Pasukan Polling Agent yang terlatih dari segi kemahiran bekerja dan undang-undang sudah pasti akan membantah mana-mana pengundi hantu yang tidak memenuhi syarat.

Beliau juga berjanji untuk memastikan petugas PAS sentiasa matang dan mematuhi undang-undang dalam apa juga tindakan demi untuk menjaga keamanan dan ketenteraman.

Comments

Asalamualaikum,

the chinese are 100% behind PAS.
Come Our Muslim brothers and sisters let us all vote PAS.
show to all malaysians we can do it..

hanya orng yang berniat jahat perlu risau dengan Hudud.
orng yang mematuhi undang2 buat apa nak risau?

Amen.
Anonymous said…
ni cina bodoh yang keluarkan kenyataan.. cina murtad yang tak sedar diri. menumpang kat negara orang, sedar diri sikit la woiii.
Anonymous said…
ko lagi bodo.....nk reveal nama pun takut....
kekwa66 said…
menurut firasatku, bn akan kalah teruk esok!!
Anonymous said…
PAS akan kalah dan jilat bontot anwar. Anwar aljuburi. hahahha