PRK KT : PECUTAN TERAKHIR BN UGUT, RASUAH, TIPU ~ Ref Malaysiakini

BN sudah pasti tidak akan diam dengan senario terkini di mana pengundi semakin membenci dan hampir pasti mengundi PAS.
Sudah menjadi resam BN dan taktik tradisionalnya jika BN merasakan mereka akan kalah maka sudah pasti taktik ugut, rasuah dan tipu serta penyelewengan akan mereka gunakan.
Berita terkini yang kita terima pengundi Cina sudah pasti menolak BN. Dianggarkan 70-80 % pengundi Cina akan mengundi PAS. Ini bermakna PAS akan memperolehi 5,000 - 5,500 undi dari pengundi Cina manakala BN kemungkinan akan menerima antara 1,500 - 2,000 undi sahaja. Ini yang amat merunsingkan BN.
Manakala bagi pengundi Melayu kemungkinan besar PAS dan BN akan memperolehi undi sama banyak dengan perselisihan di sekitar 500-1,000 undi sahaja. Jadi perkembangan ini sudah pasti PAS mempunyai kelebihan.
Oleh kerana itulah jentera PAS mendapati BN sudah mula melakukan pecutan terakhirnya dengan mengugut Imam, Pegawai Kerajaan, Ketua Kampung dan lain-lain supaya mengundi BN jika tidak mahu segala kemudahan dan habuan ditarik balik. Inilah politik sempit BN yang menggunakan apa juga cara untuk mendapatkan kemenangan.
BN seolah-olah sudah mati akal bagaimana untuk menarik dan memikat pengundi Cina. Seperti yang kita tahu pengundi Cina tidak mudah dipengaruhi dengan wang ringgit dan ugut. Ini amat memeningkan kepada Najib dan Wan Farid.
Semalam PAS mendakwa SPR dan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) bersekongkol dengan BN mengeluarkan kad pengenalan untuk pengundi-pengundi hantu gunakan Sabtu ini.
Selain itu Datuk Bandar Kuala Terengganu, Razali Kassim yang juga Pegawai Pengurus Pilihanraya dilaporkan menggunakan kedudukannya mengarahkan semua kakitangan Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT) mengundi BN.

Comments

Anonymous said…
memang kerja puak2 jahat umno mengugut malah memindahkan pegawai kerajaan ke ceruk ulu jika tidak mengundi umno. umno memeg zalim.

PAS MENANG
UMNO KALAH
Anonymous said…
bungaraya

mana hilang? dah jadi bunga taik ayam ko?

PAS MENANG..TAKBIR..ALLAHUAKBAR!!!