PRK KT : KEADAAN MAKIN CEMAS BUAT PAS, PERATUSAN KELUAR SUDAH 70 % ~ Ref Malaysiakini

Sehingga jam 3.00 petang tadi sudah 70 % pengundi keluar mengundi. Ramai menjangkakan dalam masa 2 jam terakhir semakin ramai yang akan datang mengundi dan jika jumlah pengundi yang keluar melebihi 85 % maka peluang untuk PAS menang masih samar-samar. Ini kerana sejarah telah membuktikan bahawa PAS tewas di Terengganu pada PRU 2004 dengan kehadiran pengundi yang menakjubkan.
Kemungkinan jika pengundi yang keluar melebihi 85 % maka tidak siapa yang dapat memastikan dari mana pengundi yang begitu ramai keluar mengundi. Apa yang menghairankan Polling Agent dan Petugas PAS di pondok panas tidak mengesan dari mana datang pengundi yang seramai itu sedangkan jumlah peratusan mengundi yang normal ialah di antara 70-80 % sahaja.
Kini ada 1 jam lagi masa mengundi, petugas-petugas kedua-dua belah pihak terus sibuk merayu pengundi-pengundi yang masih ramai datang membuang undi. Tidak mustahil bilangan pengundi yang keluar akan berjumlah 90 % keseluruhannya kerana laporan yang diterima menyebutkan bahawa pengundi-pengundi masih ramai yang datang dan berbaris diluar bilik mengundi.

Comments

perunding said…
hasbunallahu wa ni'mal wakil