PRK KT : 3 HARI LAGI, KEMPEN BERTAMBAH PANAS ~ Ref Malaysiakini

Ramai yang merungut menyatakan kempen PRK Kuala Terengganu sejuk tidak sehangat PRK yang lain. Kini tinggal 3 hari sebelum pengundian pada 17 Januari, suhu kempen di sana semakin meningkat dan panas.

Insiden mengoyakkan poster, pemasangan banner yang tidak beradab dan sebagainya mula mewarnai kempen PRK Kuala Terengganu.

Pemidang berkenaan diletakkan di satu simpang tiga dekat SK Tengku Ampuan Mariam di tengah-tengah bandar raya Kuala Terengganu kira-kira jam 4 petang tadi.

Tidak jauh dari kain pemidang berkenaan, ada satu poster besar yang memaparkan karikatur ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menunggang seekor keldai berkepala dua - presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan tokoh utama DAP Lim Kit Siang.

Kedua-dua banner tersebut menimbulkan kemarahan kedua-dua pihak. BN cuba mengoyakkan banner PAS dengan bantuan kakitangan MBKT, manakala banner BN di atas diminta oleh PAS supaya dicabut.

Kedua-dua kes ini menimbulkan pertelingkahan kecil namun ianya dapat diselesaikan.

Saya mengharapkan petugas PAS supaya berhati-hati dengan provokasi pihak lawan yang sentiasa mencari peluang untuk memburuk-buruk imej PAS di mata rakyat agar rakyat membenci PAS dan mengundi BN pada 17 Januari ini.

Comments