PRK K. TERENGGANU : WAHID ENDUT TIDAK DIKENALI RAKYAT? ~ Ref Malaysiakini

Saya hairan dengan dakwaan bekas Calon BN Wakaf Mempelam Othman Awang yang mendakwa bahawa Calon PAS, YB Abdul Wahid Endut tidak dikenali oleh pengundi Kuala Terengganu.
Othman berkata, YB Wahid hanya dikenali oleh pengundi DUN Wakaf Mempelam sahaja. Nampaknya Othman ini memang buta kayu dan pekak badak.

Setahu saya YB Wahid Endut memang terkenal di kalangan orang PAS, orang atas pagar dan orang Umno sendiri kerana beliau adalah Yang Dipertua PAS Kawasan Kuala Terengganu, Exco Kerajaan Negeri Terengganu (1999-2004) dan juga seorang aktivis masyarakat yang cukup dikenali di daerah ini.
Malah ayahnya sendiri Haji Endut merupakan orang kaya yang sangat dikenali di Daerah Kuala Terengganu, masakan orang tua dan semua lapisan masyarakat tidak mengenali YB Wahid Endut.
YB Wahid sendiri sudah menjadi ADUN selama 5 penggal dan turun padang di Kuala Terengganu malah di seluruh negeri Terengganu semasa menjadi Exco, Ketua Pemuda Terengganu dan Bendahari PAS Negeri sekarang.

Di kalangan rakyat Kuala Terengganu Wahid lebih dikenali berbanding Wan Farid kerana beliau menetap di Kuala Terengganu sedangkan Wan Farid jarang-jarang balik ke Kuala Terengganu.

Comments

Anonymous said…
memang mata org BN buta dan telinga pekak badak. mereka tiada otak.