PRK K. TERENGGANU : KONTINJEN PAS MELAKA MULA BERTUGAS ~ Ref Malaysiakini

Kontinjen PAS Melaka yang diketuai oleh Setiausaha Jentera Pilihanraya Negeri, Bahiki Ismail memulakan tugas di Kuala Terengganu hari ini.

Mereka akan bertugas dari hari ini hingga tamat hari pengundian iaitu pada 17 Januari. Kontinjen Melaka akan bertugas di DUN Batu Burok di mana Melaka diperuntukkan 3 Peti Undi bagi membantu PAS Kawasan dari Terengganu.
Setiausaha Lajnah Penerangan Penerangan PAS Negeri Melaka, Khirul Che Salleh yang juga bersama kontinjen tersebut menyifatkan tugas ini agak mencabar bagi memastikan PAS berjaya merampas parlimen Kuala Terengganu dari BN. Malah beliau juga merasakan tugas ini sangat berat berikutan kerajaan BN yang didakwa memperalatkan Polis apabila menghantar lebih 6,000 anggota bertugas di sana. Perkembangan ini menurutnya seolah-olah BN ingin mengulangi apa yang pernah dilakukan semasa kempen PRK DUN Bukit Payong pada era 90-an dulu.
Untuk itu beliau mengingatkan petugas PAS khasnya PAS Melaka supaya berhati-hati semasa menjalankan tugas yang berat ini.

Comments