PEMIMPIN UMNO MASIH BELUM INSAF ~ Ref Malaysiakini

BN dan Umno baru sahaja di hukum di Kuala Terengganu Sabtu lalu. Namun ianya sedikit pun tidak menginsafkan pemimpin Umno dan BN. Mereka terus tamak kuasa. Terbaru dua hari lepas Menteri Di Jabatan Perdana Menteri tanpa segan silu memberikan arahan kepada semua pengarah dan pegawai Jabatan dan Agensi Kerajaan Persekutuan supaya tidak menghadiri mesyuarat dengan kerajaan agensi dan agensinya.

Ini merupakan suatu tindakan bongkak dan tamakkan kuasa yang arahannya diberikan oleh Menteri yang menjaga agama, Zahid Hamidi dalam kerajaan BN.

Malang sungguh bagi rakyat Malaysia mempunyai pemimpin yang masih tidak faham sistem federalisme dan tidak mengiktirafkan mandat rakyat. Selain itu lebih parah lagi pemimpin BN ini membelakang kerajaan dan menteri besar yang diperkenankan oleh Tuanku Sultan dan Gabenor negeri-negeri Pakatan Rakyat.

Dalam kenyataannya baru-baru ini Zahid tidak mengikhtiraf borang yang ditandatangani Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) merupakan satu ugutan dan biadap terhadap sistem demokrasi Perlembagaan Negara.

Comments