PAS DAN PR AKAN TAWAN MALAYSIA ~ Ref Malaysiakini

PAS dan PR akan tawan Malaysia pada PRU 13 nanti. Itu antara angan-angan pemimpin dan ahli PAS dan penyokong PR sekarang.

Semangat dan angan-angan semakin berkobar-kobar selepas PAS berjaya merampas kerusi Kuala Terengganu dari parti yang sedang sakit iaitu BN (Umno). Pemerhati politik dan Pakar-pakar sains politik memang telah meramalkan PAS berupaya merampas kerusi tersebut di atas beberapa isu setempat dan nasional yang terbukti berpihak kepada PAS.

Ditambah pula dengan ketidakcerdikan BN memilih calon yang tidak popular mewakili mereka. Jika Zuber dan bukan Wan Farid yang bertanding PAS sudah agar agak sukar untuk menang dengan majoriti sebesar 2,631 undi.

Kemenangan itu benar-benar memberikan semangat yang tinggi kepada ahli dan penyokong PR. Malah perpaduan PR semakin mantap dan padu. Sementara BN semakin goyah dan bercakaran.

Gerakerja PAS dan PR jelas lebih sistematik, berdisiplin, teratur dan jenteranya bekerja keras dan dedikasi. Tidak hairanlah jika PR akan menawan Malaysia pada PRU akan datang.

Comments