'DOSA' WAN FARID KEPADA ALLAHYARHAM RAZALI BERBALAS ~ Ref Malaysiakini

'Dosa' bekas calon BN, Wan Farid Wan Salleh yang tewas dengan pukulan KO semalam kepada Allahyarham Dato' Razali Ismail di bayar dengan 'cash' oleh rakyat Kuala Terengganu.

Semua orang Kuala Terengganu terutama ahli dan penyokong Umno tahu, Wan Farid dan kekandanya berhempas pulas bekerja siang malam untuk menewaskan Allahyarham Razali pada pemilihan Bahagian Umno Kuala Terengganu tahun lalu. Wan Farid berusaha gigih dengan apa juga cara samada halal dan haram untuk memenangkan abangnya Wan Hisham yang ditentang oleh Allahyarham Razali. Akhirnya dengan segala 'instrument' dan taktik kotor Razali tumbang.
Maka bergembiralah kedua-dua adik beradik ini yang seolah-olah menjadikan Umno sebagai harta pusaka mereka.

Bukan itu sahaja habis segala suku sakat kawan-kawan Allahyarham Razali dicantas dari menjadi AJK Bahagian. Semuanya tewas dengan mainan politik wang yang dahsyat. Walaupun tidak ada yang ditangkap oleh Jawatankuasa Tatatertib dan Disiplin Umno, semua orang Umno tahu Wan Farid menang dengan menggunakan kekuatan kewangan.
Bukan itu sahaja ada pihak yang mendakwa Allahyarham Razali juga tidak dilantik menjadi AJK tambahan Umno bahagian Kuala Terengganu. Tetapi ini dinafikan oleh Yang Bersalah (YB) Wan Farid.
Akhirnya semalam baru Wan Farid sedar bahawa duit dan kuasa tidak dapat membeli segalanya. Kalau beliau berjaya membeli perwakilan di mesyuarat agung Umno Kuala Terengganu suaya mengundi calon kroninya, pada pengundian semalam rakyat menghukumnya dengan hukuman yang amat memalukan beliau dan BN serta Umno.
Rakyat memberikan pukulan KO kepada Wan Farid, Najib, BN dan Umno.
'Dosa' yang dibuat oleh Wan Farid dibalas oleh saudara-mara, sahabat handai, rakan taulan dan penyokong Allahyarham Razali.
Sesungguhnya kekalahan Wan Farid semalam membuktikan bahawa kesombongan dan kebongkakan BN dan pemimpinnya serta mungkin juga calonnya amat dibenci oleh rakyat.

Comments