BOLEHKAN DUNIA ISLAM HARAPKAN OBAMA ~ Ref Malaysiakini

Apakah dunia dan umat Islam akan berubah selepas negara yang berlagak sebagai Polis dunia dipimpin oleh seorang kulit hitam yang pertama.?

Apakah dasar luar Amerika Syarikat akan berubah dari sebuah negara yang menyokong dan mendokong Israel dan bermusuh dengan Islam kepada sebuah negara baru yang mengamalkan dasar yang lebih terbuka dan adil?
Apakah Israel dan Yahudi akan lebih berperi kemanusiaan selepas Obama mengambilalih pemerintahan White House daripada pemimpin berhati binatang.
Awal pagi esok Obama akan mengangkat sumpah sebagai Presiden Amerika Syarikat yang 44. Sebaik sahaja beliau selesai mengangkat sumpah beliau akan memberikan ucapan sulung yang ditunggu-tunggu oleh seluruh dunia.
Corak pentadbiran dan dasar luarnya sudah tentu akan disentuh oleh beliau. Kita tunggu dan lihat nanti.

Comments

Ini adalah terlalu awal untuk bincang ataupun ramal. Kita cuma boleh harap. Tapi, boleh kah tak selalu pakai istilah Islam?
Rakyat di negara lain yang bukan Islam pun perlu bantuan.
Kita guna pakai istilah "humanity".

Kita di Malaysia pada suatu masa dahulu pun ada harapan yang tinggi daripada gunung Kinabalu.
Masa abdullah badawi tu ditabal jadi Menteri Perdana. Bukan main ria nya Malaysia dapat Mr.Clean.

Cakap dan gaya nya cukup besar dengan janji ini , janti itu, reform yang ini, tukar yang itu. Tapi sampai hari ini, haprak punya. Menyesal seluruh rakyat Malaysia untuk 6 tahun .

makna nya, adalah terlalu awal untuk ramal sifat dan sikap En.Obama.
Lagipun dia punya kerja untuk tahun pertama dan kedua ialah selesai problem negara sendiri dahulu.
Ini ada lah sama dengan negara-negara islam.
Negara -negara islam hampir semua nya ada problem besar dan tak kuat.
Negara sendiri ada problem besar , macam mana nak bantu negara lain?
Tinta Rakyat said…
Selagi ekonomi, politik, dan hiburan Amerika di kuasai oleh zionist laknatullah, selagi itulah Amerika akan menjadi anjing kepada bangsa Yahudi tersebut. jika kita lihat, kesemua President Amerika yang cuba melawan arus atau derhaka kepada puak yang angkuh ini,kesemuanya mati d bunuh. oleh itu tidak syak lagi polisi Obama pasti tidak ubah seperti Bush cuma medan perang mereka mungkin berbeza.
Anonymous said…
Kau ornag ni sibuk islam itu Ilsma ini. Kes bunuh Altantuya pun tak boleh nak selesaikan oleh sistem di negara ini. Ini nak harapkan orang tak kene mengena nak membela negara yang kau tak pernah pijak pun!
nasib baik yangterlibat dalam kes Altantuya ni orang ISLAm. kalau tidak semua bukan Islam sudah lama lah di kutuk.
Saudara kita semua manusialah. Fikirkan kepentingan dan keperluan sebagai manusia sejagat. Bukan islam saja. Kenapa kau tak kutuk Pakistan negara penuh membiak pengganas? Sebaba dia lawan India bukan Palestine?
Bukalah fikiran kau.Ikut perkembangan masa!
Mugabe sibuk kat malaysia. tak ada yang bantah. Bila Chelsea foot ball club nak lawat sibuk bantah! kau akan terima kebencian kalau kau benci dan sebaliknya. Insaflah kau!!
Anonymous said…
Kalau dah President Amerika tu tetaplah Puppet kepada Israel jugak.Ariel Sharon pun dah cakap yang Israel control Amerika.So letaklah Osama bin Laden sekalipun sebagai presiden tetap akan ikut telunjuk yahudi.Kalau tak parahlah ekonomi Amerika.