SHAHRIZAT DAN RAFIDAH SAMA SAHAJA ~ Ref Malaysiakini

Calon Ketua Wanita Umno, Shahrizat Jalil berjanji akan melakukan perubahan kepada Pergerakan Wanita Umno andai beliau dipilih kelak.
Bagi saya samada Shahrizat atau Rafidah yang menang ianya tiada beza kerana masing-masing adalah Umno dan Umno berpegang kepada dasar pragmatik, semua boleh. Umno tidak berpegang kepada Islam. Oleh itu walau sesiapa juga menjadi ketua ianya tidak akan memberikan impak yang besar kepada dasar dan program parti tersebut.
Apa yang Shahrizat boleh buat jika beliau menang, untuk benteras rasuah jauh sekali, untuk berkata benar dihadapan ketua, jauh panggang dari api. Tidak ada bezanya antara mereka berdua. Masing-masing tidak menutup aurat, masing-masing bercakap besar. Cuma seorang kalah dalam pilihanraya lalu, seorang lagi nyaris kalah, itu sahaja bezanya.
Bagi saya jika Shahrizat benar-benar ingin berubah dan berjuang di atas landasan yang sebenar beliau mestilah menyertai PAS yang berjuang untuk membela Islam dan seluruh rakyat Malaysia tanpa mengira agama, bangsa dan warna kulit.
Shahrizat sudah tentu tidak akan dapat membuat pembaharuan dalam Umno yang telah rosak teruk bukan lagi parah tetapi sudah tenat dan tidak akan mampu diubati lagi.
Ayuh Shahrizat jangan tunggu lama-lama nanti kapal karam, Dato Seri juga akan tenggelam bersama-sama dengan pemimpin Umno yang telah lama hanyut dan sesat tersebut.

Comments

Anonymous said…
Kalau nak tahu mengenai SHARIZAT, TAK PAYAHPERGI JAUH, SUAMINYA SENDIRI adalah satu daripada Buaya besar dalam UMNO.Beliau Bodoh-SOMBONG KUAT, Tapi kaki jilat tangan, cium buntut pertama kalau jumpa Majlis tertinggi UMNO. Mengapakah penggundi Lembah Pantai menolak Sharizat dalam pilihanraya lalu, sebab dia lebih bersatu dengan orang atasan day kaya dari Bangsar dan pedulikan penduduk miskin kampung, kerinchi, brickfields, dan lain2 dlm daerah nya di LEMBAH PANTAI. Mana pergi peruntungan utk membasmi banjir,di perkampungan kerrinchhi. SIAPA DAPAT KONTRAK DI LEMBAH PANTAI, PEI TANYA ORANG KAMPUNG.