SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA, BERKORBAN TUMBANGKAN KERAJAAN ZALIM ~ Ref Malaysiakini

Allahu Akhbar, Allahu Akhbar, Allahu Akhbar, Allahu Akhbar, Allahu Akhbar, Allahu Akhbar, Allahu Akhbar, Allahu Akhbar, Allahu Akhbar, Walillahil Hamd.

Saya mengambil kesempatan ini mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Adha kepada Umat Islam seluruh dunia khasnya umat Islam di Malaysia.

Hari Raya Aidil Adha dirayakan bersempena dengan ibadat Haji yang ditunaikan di Mekah pada 10 Zulhijjah setiap tahun. Pada Hari Raya Aidil Adha ini kita juga dituntut berkorban bagi memperingati sejarah bagaimana Nabi Ibrahim yang sanggup mengorbankan puteranya Nabi Ismail A.S yang dengan rela hati menyerahkan dirinya untuk dikorban oleh ayahandanya demi menyahut seruan Allah S.W.T

Semoga kedatangan Hari Raya Aidil Adha, Hari Raya Korban pada tahun ini dapat menyemarakkan semangat seluruh Umat Islam untuk berkorban apa sahaja, harta, wang ringgit, masa, idea hatta nyawa dalam usaha untuk mendaulatkan Islam.

Kalau sahabat-sahabat kita di serata tempat seperti di Iraq, Lubnan, Palestine, Afghanistan, Chehnya, Selatan Thai, Kashmir dan lain-lain berkorban untuk mempertahankan aqidah dan kedaulatan Islam dengan nyawa dan darah kita di Malaysia dituntut untuk berkorban dengan harta, wang ringgit, masa, dan tenaga untuk memastikan Islam tertegak di negara kita.

Perjuangan kita jauh lebih mudah dari perjuangan mereka. Oleh itu janganlah kita lemah, longlai, malas dan berputus asa. Kita mesti terus bergerak memaju perjuangan kita di sini bagi memastikan Islam kembali gilang gemilang. Tetapi jangan kita lupa untuk membantu sahabat-sahabat kita di sana yang terus ditekan dan dizalimi.

Kita di Malaysia juga mengharapkan umat Islam dan kawan-kawan kita yang bukan beragama Islam terus hidup aman damai dan sejahtera. Apa yang perlu kita lakukan bersama ialah bergerak seiring untuk sama-sama menyedarkan rakyat supaya bangkit menolak kerajaan yang ada sekarang yang jelas menzalimi rakyat, rasuah, tidak adil, tidak telus dan tamakkan kuasa. Rakyat terus tertekan di bawah pemerintahan kerajaan yang ada sekarang.

Oleh itu mari sama-sama wahai rakyat Malaysia kita mengambil kesempatan Hari Raya Aidil Adha dan Hari RayaKorban ini untuk berkorban menumbangkan kerajaan pada pilihanraya akan datang.

Comments