'SANTA KLAUS' MULA UMUM PROJEK DAN HABUAN UNTUK RAKYAT TERENGGANU ~ Ref Malaysiakini

Saya hairan mengapa BN terus menggunakan taktik lapuk dan tradisional mereka dengan menjanjikan habuan dan projek kepada rakyat Terengganu khasnya Kuala Terengganu.
Bukankah taktik yang sama mereka gunakan semasa PRK Permatang Pauh dan PRU Mac lalu sehingga mereka dimalukan oleh rakyat.
Inilah mentaliti kelas ketiga yang dipunyai oleh pemimpin BN yang terbukti tidak cerdik dan jauh ketinggalan ke belakang.
Semalam, 'Santa Klaus' nombor 1 Terengganu mula mengumumkan projek dan habuan. Seperti biasa jumlahnya juta-juta bukan ribuan.
Menurut 'Santa Klaus' itu Kerajaan Terengganu bakal menerima bayaran royalti minyak tambahan kira-kira RM400 juta yang akan disampaikan bapak No 2 'Santa Klaus' Malaysia.
Selepas ini kita akan mendengar lebih banyak lagi projek 'mee segera', hadiah, habuan dan sebagainya akan terbit dari mulut gerombolan 'Santa Klaus' ini. Surau dan masjid akan dicat walaupun baru dicat, bangunan akan dirasmikan walaupun perasmiannya dibuat bertahun-tahun dahulu, rakyat akan diziarahi walau duduk di ceruk mana sekalipun. Pendekata pemimpin BN memang menjadi pemimpin paling alim, baik, sopan santun, amanah dan berjiwa rakyat semasa kempen pilihanraya kecil.
Selepas pilihanraya kecil sudah tentu batang hidung mereka tidak kelihatan lagi sepertimana terjadi kepada rakyat Permatang Pasir dahulu, walaupun dilanda banjir tidak lama selepas BN menang pada PRK tersebut, tetapi kelibat mereka langsung tidak nampak.
Saya yakin rakyat Kuala Terengganu terutama Pengundi Kuala Terengganu adalah pengundi bijak dan matang sebagaimana mereka tunjukkan semasa PRU dulu di mana 3 dari 4 DUN di Parlimen Kuala Terengganu dimenangi oleh PAS. BN, Insya Allah akan kecundang lagi jika mereka menggunakan taktik lama dan tradisional ini.
Saya mencadangkan supaya kerajaan dan 'Santa Klaus' ini dapat memberikan lebih banyak projek dan habuan kepada rakyat demi kebajikan dan kesejahteraan rakyat. Semasa pilihanraya kecil sebeginilah sahaja kerajaan akan menjadikan rakyat macam raja sehari di mana mereka akan cuba memenuhi setiap permintaan rakyat walaupun sebahagian besarnya hanya janji-janji manis yang belum tentu ditunaikan.
Mintalah apa sahaja sudah tentu 'Santa Klaus' akan berkata, kerajaan akan mengotakannya demi untuk rakyat.
Apa yang saya bimbang ialah jika budaya memenuhi permintaan rakyat semasa pilihanraya kecil ini diamalkan, kemungkinan ada rakyat yang mendoakan supaya Wakil Rakyat cepat mati supaya mereka mendapat habuan dan projek untuk kemudahan dan kesenangan mereka. Ini kerana jika Wakil Rakyat mati sudah tentu apa sahaja permintaan mereka akan dilayan dan cuba dipenuhi oleh kerajaan BN.

Comments

Anonymous said…
By hook or by crook, halal atau haram BN nak menang di KT.


Mungkin ada pengakuan sumpah bhg II Mat Sabu ( jika dicalonkan) akan dituduh ada skandal..lebih teruk dituduh meliwat..

Beribu-ribu penyokong PR masuk BN,

Ratus Juta ringgit akan dibelanjakan..

PR perlu susun strategi mula dari lama dulu..