'RETREAT' SIASAH PACU SEMANGAT KAKITANGANNYA ~ Ref Malaysiakini

Saya menyertai 'retreat' akhbar Siasah yang dianjurkan di Pulau Pangkor bermula pada 13 hingga 15 Disember lalu. Terima Kasih diucapkan kepada pihak Pengurusan Siasah kerana memberi peluang kepada saya untuk menyumbangkan sedikit sebanyak buah fikiran pada sessi 'brainstorming' bagi menghadapi musim yang lebih mencabar tahun hadapan.

Alhamdulillah saya dapat bersua muka dengan semua kakitangan Siasah terutama kakitangan baru mereka yang tidak pernah saya temui sebelum ini. Siasah kini sudah menjadi sebuah keluarga yang agak besar berbanding umurnya setahun jagung.

Saya bersyukur dan gembira dengan semangat pengurusan Siasah dan kakitangannya yang tidak putus-putus memikirkan idea baru bagi memberikan pulangan yang lebih hebat kepada nilai RM2.00 yang dilaburkan oleh pembaca untuk membeli Siasah.

Satu perkara lagi saya juga bertemu semula dengan sahabat lama saya, Saudara Majdan Yahaya adik Allahyarham Guru saya, Ustaz Kassim Yahaya, yang kira-kira 23 tahun tidak saya temui. Beliau memang cukup berpengalaman dalam arena penerbitan dan persuratkhabaran dimana sebelum ini beliau berkhidmat dengan Karangkraf lebih dari 10 tahun.

Insya Allah Siasah akan menjadi sebuah akhbar tabloid yang digemari sesuai dengan temanya Kebebasan dan Kelainan.

Para pembaca Siasah, Insya Allah akan lebih berpuashati dan gembira dengan beberapa pembaharuan yang bakal dilaksanakan oleh Siasah. Beberapa kejutan juga bakal dilihat oleh pembaca Siasah yang semakin meningkat berbanding semasa ia mula-mula diterbitkan pada Ogos 2005 dahulu.

Syabas Siasah, Insya Allah suatu hari nanti Siasah akan menjadi akhbar Tabliod mingguan nombor satu di Malaysia.

Comments