RAJA KOTAK BERSAMA KOTAK-KOTAKNYA BERKAMPUNG DI KUALA TERENGGANU ~ Ref Malaysiakini

Dalam politik Malaysia memang banyak gelaran istimewa diberikan kepada ahli-ahli politik. Antaranya Raja Katak yang diberikan kepada ahli politik yang suka melompat parti untuk cari makan.

Lalang jolokan kepada individu yang tidak ada pendirian politik di mana sana pun boleh sini pun boleh, mana yang bagi banyak itu yang dia pilih.
Kini timbul pula gelaran iaitu Raja Kotak. Diriwayatkan Raja Kotak ini mendakwa mempunyai 6 kotak rahsia berenaan salah laku dan rasuah pemimpin-pemimpin BN. Namun sehingga kini Raja Kotak belum membongkar rahsia tersebut. Malah saya yakin Raja Kotak sudah pasti tidak akan membuka keenam-enam kotak tersebut. Kemungkinan juga 6 kotak yang dinyatakan oleh Raja Kotak ada sandiwara sahaja untuk menyedapkan cerita semasa beliau masih bersama-sama PKR.
Kini Raja Kotak sudah melompat menyeberang menyertai parti yang beliau maki hamun, caci, cerca dan tuduh. Mana mungkin beliau berani membuka kotak-kotak tersebut (itu pun jika benar kotak itu ujud).
Maka saya yakin Raja Kotak ini akan membawa keenam-enam kotak tersebut di dalam mimpi beliau sahaja. Jika ada kotak-kotak itu pun mungkin kotak kosong yang tidak berisi tidak sebagaimana dakwaan Raja Kotak bahawa kotak tersebut penuh dengan informasi dan bukti-bukti salah laku dan penyelewengan pemimpin Umno/BN.
Hari ini media melaporkan bahawa Angkatan Muda Keadilan (AMK) PKR Terengganu mengalu-alukan kehadiran Ezam Mohd Nor yang dijemput oleh calon Barisan Nasional (BN) dalam pilihanraya kecil Kuala Terengganu, Datuk Wan Farid Wan Salleh untuk membantu kempennya bulan depan.

Comments