PRK KUALA TERENGGANU : WAN FARID KALAH SEBELUM MASUK GELANGGANG ~ Ref Malaysiakini

Ramai pemerhati politik mengakui bahawa calon BN, Wan Farid Wan Salleh (WFWS) awal-awal lagi sudah tewas iaitu sebelum masuk gelanggang. Sebab itulah ramai antara mereka menyatakan WFWS telah membuat kesilapan dengan menerima pencalonan BN untuk meletakkan beliau bertanding pada PRK Kuala Terengganu ini.
WFWS bakal kehilangan jawatannya sebagai Timbalan Menteri Dalam Negeri dan sekaligus jawatan senatornya.
Sebenarnya sebelum WFWS masuk gelanggang beliau sudah tewas kerana bukti mudah iaitu PAS telahpun memenangi 3 kerusi DUN dalam parlimen Kuala Terengganu ini berbanding BN hanya menang 1 DUN sahaja.
Atas fakta inilah pemerhati politik meramalkan WFWS bakal menyesal kerana menerima pencalonan BN ini dan beliau kemungkinan akan tewas. Maka imej, kredibiliti dan rekod beliau akan tercalar teruk dengan kekalahan tersebut selain kehilangan senioriti dalam kabinet kerana kehilangan jawatan Timbalan Menteri tersebut.
Bagi saya WFWS bekum terlambat untuk memberikan laluan kepada calon lain demi survival politik peribadinya. Jika belum menolak pencalonan ini sudah pasti beliau akan terus memegang jawatan Timbalan Menteri dan senator untuk 2 tahun lagi. Beliau boleh bertanding Pilihanraya Umum akan datang mungkin selepas 1 tahun beliau menamatkan perkhidmatannya sebagai Senator. Jadi WFWS tidak perlu terburu-buru untuk mengejar cita-cita untuk menjadi Ahli Dewan Rakyat.
Biar lambat asal selamat.

Comments

BN dah ada calon..AKIM dah ada calon..bebas dah ada calon...

macam mana boleh dikatakan PAS pula boleh menang sedangkan pas tidak ada calon?

salam hormat.

ada masa sila lawat website saya.

http://pkrpasdap.blogspot.com
http://pena-picisan.blogspot.com