PRK KUALA TERENGGANU : ' SANTA KLAUS JADIAN MULA JANJIKAN HABUAN DAN HADIAH ~ Ref Malaysiakini

Sebagaimana kebiasaan bila tiba sahaja musim pilihanraya maka sudah tentu ramai pemimpin Umno akan menjadi 'Santa Klaus' jadian menjanjikan pelbagai projek dan habuan kepada rakyat di kawasan berlakunya pilihanraya kecil.

Lihat sahaja bagaimana hebatnya 'Santa Klaus' jadian ini masuk keluar kampung menjanjikan projek segera dan habuan di Permatang Pauh dahulu. Namun mereka di malukan apabila umpan mereka diambil tetapi undi diberikan kepada Pakatan Rakyat. Sah rakyat semakin cerdik dan pandai menilai yang mana intan yang mana kaca. Rasuah politik seumpama politik wang yang digunakan oleh BN ditolak mentah-mentah oleh rakyat.

Saya yakin kali ini rakyat sekali lagi akan mengajar BN kerana sikap kurang ajarnya memperkecil-kecil rakyat dengan sokongan projek, janji manis dan duit. Semalam terbukti taktik lama ini telah digunakan. Menteri Besar Terengganu Ahmad Said mengumumkan bahawa kerajaan Terengganu akan membina kilang membuat komputer ciptaan Malaysia dengan kerjasama gergasi komputer dunia. Katanya kerajaan negeri membelanjakan RM8.5 juta untuk membina kilang tersebut. Jadi menurutnya ramai rakyat Terengganu akan mendapat pekerjaan

Jelas sekali ini kempen pertama Ahmad Said dalam siri kempen-kempen membuat janji dan habuan selepas ini. Entah apa durian runtuh dan projek yang akan diumumkan oleh 'Santa Klaus' jadian lain selepas ini yang akan kita tunggu dan lihat.

'Santa Klaus'' jadian dari Kuala Lumpur sudah tentu sedang mencongak membuat perkiraan apa yang akan dijanjikan kepada penduduk Kuala Terengganu. Kali ini saya yakin ianya lebih hebat kerana Ketua "Santa Klaus' jadian sudah memegang kementerian yang menjaga duit.

Comments

berani kau buat survey nak tukar pj?
Anonymous said…
kenapa guna istilah "santa klaus"???, takda istilah lain ke..janganlah popularkan dan janganlah mesrakan istilah agama yang sering mengganggu agama Islam tu.