PRK KUALA TERENGGANU : NAJIB MULA DABIK DADA ~ Ref Malaysiakini

Nampaknya Timbalan Perdana Menteri mula berani mendabik dada bahawa BN akan menang di Kuala Terengganu. Kalau pada PRK Permatang Pauh dulu, pemimpin Umno sejak awal-awal lagi mengaku kalah kini di Kuala Terengganu kelihatan mereka agak yakin untuk menang.
Mungkin kerana kerusi ini adalah kerusi mereka maka, BN yakin menang. Namun saya berpendapat bukan mudah untuk BN menang jika pilihnraya ini dijalankan dengan adil, telus dan tiada ugutan.
Ini kerana pengundi Kuala Terengganu adalah pengundi yang cerdik dan bermaklumat. Sebahagian besar kawasan ini adalah dalam bandar dan pinggir bandar. Maka bukan senang untuk BN menipu, mengumpan dan mengugut. Lebih-lebih 2 dari 4 DUN di dalam kawasan ini memang kubu kuat PAS iaitu Wakaf Mempelam dan Batu Burok. Malah kubu kuat Umno sendiri iaitu DUN Ladang juga di menangi PAS pada Pilihanraya Umum lalu. Hanya DUN Bandar yang mempunyai pengundi Cina yang agak ramai di menangi oleh BN. Namun begitu kali ini kita mejangkakan pengundi Cina akan berubah.
Oleh kerana BN bakal berhadapan dengan situasi sukar lebih-lebih kemelut politik yang dihadapi oleh semua parti-parti utama BN benar-benar merimaskan mereka.

Comments

Anonymous said…
Hidup UMNO! hanya melayu bodoh dan tak sekolah macam kau aje yang akan pilih PAS PIS PUS tu. kejap kerajaan Islam kejap kerajaan kebajikan, sekarang nak tubuhkan dewan kafirun pulak dalam PAS. apa sebenarnya perjuangan PAS? tak konsisten langsung. orang bodoh aje akan pilih PAS PIS PUS ni. kejap perjuangkan ISLAM, kejap nak kekalkan raja melayu, bahasa melayu, istimewa melayu, islam agama rasmi tapi masuk pakatan rakyat yang perjuangkan ketuanan rakyat, kalau nak kekalkan 4 perkara tu kenalah perjuangkan ketuanan melayu macam UMNO buat, bodoh! mangkuk! sebab 4 perkara tu semuanya melibatkan melayu lah banggang! raja melayu, bahasa melayu, istimewa melayu dan agama Islam yang kebanyakannya orang melayu lah mangkuk! kalau ketuanan rakyat kena rata kan lah 4 perkara tu lah bodoh termasuk Islam agama rasmi, itulah sebenarnya perjuangan DAP bodoh!. aku cadangkan PAS PIS PUS tak payah tubuh dewan kafirun gabung aje dengan DAP sebab sekarang nie perjuangan PAS dah hampir sama dengan DAP dan ahli-ahli kafirun DAP lagi ramai maka lebih hebat lah PAS dan PAS bolehlah dikatakan Parti kafir sebab ada ramai orang kafir dalam tu. hanya orang tak sekolah aje yang akan pilih PAS. kalau orang-orang melayu kuala terengganu pilih PAS memang lah BODOH.
Unknown said…
i sokong PAS!!! i seldom hear any PAS member involved in any scandal or corruption. PAS all the way!!!

hehe...
kekwa66 said…
Si Anonymous ni mesti orang kuat umno...kalau tak..kenapa begitu bencinya pada Pas ??!!
orand cina KT tetap akan menyokong
Parti PAS 100% dalam pilihanraya kecil ini.

Hidup PAS
Hidup PR 3x
kekwa66 said…
saya setuju dengan Bangsa Cina Malaysia ...memandangkan mulut celupar Mukriz baru2 ni..dah mengguris hati masyarakat Cina...lagi pasal harga petrol, pengharaman yoga..macam2 lagi...semua ni tak diterima oleh masyarakat cina bandar yg berpendidikan dan tau melayari internet!! kita tengok nanti..siapa yg menang...haha..
Anonymous said…
Salam,

Daun lamundi dalam perahu
belum mengundi masa kan tahu!!!!!

Jangan suka mendabik dada
kalau kalah padan muka!!!

Orang Cina sudah berubah
Mereka kata BN poorahhh!!!
mas said…
Maaf kepada saudara yang tak berani nak letak nama. Umno sekarang bak kata "Rumah kata pergi, Kubur kata mari..masih tak sedar lagi!!!
kekwa66 said…
SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL ADHA SAUDARA PENULIS DAN KALIAN YANG BERAGAMA ISLAM!!
ikhlas daripada kekwa dan keluarga bunga!