PRK KUALA TERENGGANU : KEMPEN DI DALAM BANJIR ~ Ref Malaysiakini

Musim tengkujuh datang lagi. Hujan lebat mula mencurah-curah khasnya di negeri-negeri Pantai Timur. Ketiga-tiga negeri di Pantai Timur iaitu Terengganu, Kelantan dan Pahang mula ditimpa ujian Allah dengan banjir.

Di Terengganu kira-kira 2,789 orang. Manakala di Kelantan dan Pahang jumlah mangsa banjir yang dipindah masing-masing berjumlah 853 dan 87 orang.

2 hari lepas ketentuan Allah menjemput Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Allahyarham Dato' Razali Ismail menemuiNya dalam musim tengkujuh ini. Maka mengikut undang-undang pilihanraya negara Islam Hadhari ini SPR terpaksa menjalankan Pilihanraya Kecil dalam masa 60 hari selepas notis kekosongan kerusi tersebut di terima dari Speaker Dewan Rakyat.

Mahu tidak mahu kemungkinan besar kita semua samada petugas PR atau BN berkempen dalam hujan dan meredah air banjir jika ditakdirkan banjir melanda Kuala Terengganu yang sebagaimana tahun-tahun sebelumnya.

Maka akan lakulah payung, baju hujan, topi, bot dan pelbagai peralatan yang sememangnya amat berguna di kala musim hujan dan banjir.

Comments