PRESIDEN EU KAGUMI PEMERINTAHAN KELANTAN : TAHNIAH TUAN GURU NIK AZIZ ~ Ref Malaysiakini

Sekalung ucapan tahniah saya ucapkan kepada Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat atas penghormatan yang beliau terima dari Presiden Kesatuan Eropah (EU), Marc Barety.
Dalam kenyataannya baru-baru ini Marc Barety melahirkan rasa kagum dengan corak pemerintahan Tok Guru.
Beliau berkata demikian, ketika mengetuai seramai 14 peserta lawatan sambil belajar terdiri daripada Duta dan wakil kesatuan Eropah (EU) yang berkunjung ke negeri Kelantan baru-baru ini.

Delegasi tersebut terdiri dari negara Perancis, Republik Chech,Poland, Hungary,Slovakia, Austria, Sweden, United Kingdom,Belgium, Romania,Italy,Denmark dan Findland .
Terbukti negara luar kagum dengan kejayaan Tok Guru mentadbir negeri yang didiami oleh masyarakat majmuk dengan aman, tiada rasuah, tiada kezaliman dan sebagainya.
Saya yakin sedikit sebanyak terdetik di dalam hati delegasi tersebut bahawa Islam adalah agama perpaduan dan mampu mentadbir sesebuah negara dengan baik dan aman.
Moga-moga mereka diberikan hidayah oleh Allah untuk menerima Islam atau sekurang-kurangnya tidak memusuhi Islam setelah mereka melihat kebaikan Islam dan keharmonian rakyat Kelantan tinggal di sebuah negeri yang diperintah oleh seorang ulama'.

Comments