PRESIDEN AKIM, HANAFI MAMAT MENANG DI PRK KUALA TERENGGANU? ~ Ref Malaysiakini

Setelah membuat kejutan bertanding pada PRK Permatang Pauh, Parti AKIM sekali lagi berhasrat untuk kacau daun di Kuala Terengganu. Apa motifnya kita pun tidak tahu. Mungkin untuk mencari publisiti supaya rakyat Malaysia tahu bahawa AKIM masih ujud. Jika tidak bertanding di Permatang Pauh dulu sudah tentu tiada siapa yang tahu samada AKIM masih ujud atau sudah 'GOL' tanpa nisan.

Hari ini Presidennya Hanafi Mamat berkata AKIM kemungkinan akan bertanding lagi. Sebagaimana di Permatang Pauh AKIM juga yakin akan memenangi pilihanraya kecil ini. Kalau di Permatang Pauh AKIM 'merasuah' pengundi dengan lemang yang dibakar di sebuah padang kali ini saya menjangkakan AKIM akan memasak nasi dagang dan keropok makanan kegemaran orang Terengganu untuk meraih sokongan.

"Loh Gi lah Pi mu nok wak ggapo pun, mu ado hok ttanding ko tok se ko"

Kalau benar AKIM akan bertanding maka kemungkinan PRK kali ini akan menyaksikan pertandingan antara parti 'favourite' AKIM, BN, PAS dan jangan lagi Tok Mun (Nenek Maimun) calon kedua 'favourite'.

Nenek Maimun juga semalam menyatakan minat untuk bertanding sekali lagi jika ada pihak yang 'sponsor'. Apa lagi Umno, Tok Mun dah 'offer' nak bertanding, sponsor lah cepat.

Pada PRU 12 dulu Tok Mun berjaya memecahkan undi PAS sehingga beliau memperolehi undi yang 685 lebih besar dari majoriti kemenangan BN iaitu 628 undi.

Comments