PENGSWASTAAN TANGGUH SEBAB PRK KUALA TERENGGANU ~ Ref Malaysiakini

Saya menjangkakan pengswastaan Institut Jantung Negara (IJN) akan diteruskan selepas Pilihanraya Kecil (PRK) Kuala Terengganu. Memang sudah menjadi amalan biasa kerajaan BN cuba menutup sebarang isu ketika musim pilihanraya, tetapi sebaik sahaja pilihanraya umum atua pilihanraya kecil berlalu perkara kontroversi itu akan disambung semula. Inilah perangai hipokrit BN yang memang menjadi darah daging mereka sejak dahulu, kini dan mungkin selama-lamanya.
Semalam Timbalan Perdana Menteri, Najib Razak berkata kabinet menangguhkan cadangan pengambilalihan Institut Jantung Negara (IJN) oleh Sime Darby Bhd sehingga satu kajian mendalam selesai dilakukan.

Beliau berkata, kerajaan pada dasarnya cuma memberikan persetujuan kepada cadangan tersebut tertakluk kepada aspek tanggungjawab sosial yang tidak akan dikurangkan sama sekali.
Jadi kepada pengundi Kuala Terengganu, saudara-saudari mempunyai tanggungjawab besar untuk menyedarkan kerajaan BN supaya tidak menswastakan IJN yang sangat penting ini. Undi PAS untuk memberi isyarat amaran kepada kerajaan BN. Anda adalah wakil seluruh rakyat Malaysia, ditangan anda masa depan kita semua.

Comments