PAS BAKAL NAMAKAN CALON DILUAR DUGAAN ?~ Ref Malaysiakini

PAS akan hanya menamakan calonnya pada 1 Januari ini. Tidak sebagaimana biasa PAS selalu menamakan calonnya lebih awal. Sebaliknya kali ini BN yang mempromosikan calonnya lebih awal dari PAS.

Walaubagaimanapun Presiden PAS telah menyatakan 'clue' siapa calon PAS iaitu seorang yang Professional dan berjiwa rakyat.

Kriteria itu memang tepat kerana pengundi Kuala Terengganu yang educated dan terbuka sudah tentu menantikan calon yang bersifat sedemikian yang mampu membawa suara mereka di parlimen.

Maka saya menyokong penuh keputusan pihak AJK PAS Pusat yang meletakkan syarat bahawa calon PAS sebaik-baiknya seorang yang professional dan berjiwa rakyat.

Cuma sekarang siapa orang itu?

Survey yang dijalankan oleh beberapa pihak menunjukkan bahawa ADUN Batu Burok YB Dr Syed Azman menduduki ranking tertinggi. Survey Merdeka Centre sebuah Firma Kajiselidik bebas menunjukkan bahawa 82 % responden memilih Dr Syed Azman sebagai calon terbaik PAS. Begitu juga dengan survey yang dibuat oleh Ilham Centre di mana Dr Syed Azman juga menduduki ranking teratas di kalangan bakal-bakal calon lain.

Maka tidak syak lagi bahawa akar umbi mahukan Dr Syed AZman dicalonkan kali ini bagi memberikan saingan sengit kepada BN/Umno.

Comments