MAT SABU CALON PILIHAN RAMAI ~ Ref Malaysiakini

'Polling' yang saya muatkan di dalam Blog ini mendapati Mat Sabu merupakan calon paling popular untuk mewakili PAS pada PRK Kuala Terengganu.
Mat Sabu memperolehi 284 undi (67 %) diikuti jauh di belakang oleh YB Syed Azman yang mendapat 94 undi (22 %) . Bakal calon lain yang dinamakan seperti Mustafa Ali, Wan Mutalib dan Ariffin Deraman ditinggalkan jauh ke belakang.
Mustafa mendapat 19 undi (4%), Wan Mutalib, 16 undi (3%) dan Ariffin 8 undi (1%).
Setakat ini PAS Pusat belum mengumumkan siapa calon yang bakal dinamakan oleh PAS untuk merampas kerusi Parlimen Kuala Terengganu ini. Pemerhati politik berpendapat PAS berpeluang cerah untuk menang kerana kawasan ini merupakan kubu kuat PAS di Terengganu.
Ramai pemerhati tempatan berpendapat calon anak tempatan lebih baik dari calon luar ini terbukti dengan kekalahan Mat Sabu pada Pilihanraya lalu sedangkan 3 DUN dimenangi oleh PAS.

Comments

radenjowo said…
salam idul fitri dari notoumno dan radenjowo

Wakakak .... korban jangan tak korban
radenjowo said…
adui....silap la pulak
salam idul adha dari notoumno dan radenjowo
Unknown said…
Kalau nak jadi calon pilihanraya elok lah pilih anak tempatan, sebab kita nak pilih pemimpin bukan nak pilih penceramah agama, kalau nak pilih pemimpin mestilah pemimpin yang betul-betul memahami hati nurani dan dekat di hati masyarakat tempatan.
Kita bukan nak pilih penceramah agama, kalau nak pilih penceramah, tak apalah kita ambil penceramah dari luar, pasti berbondong-bondong orang tempatan nak dengar ceramah dia.