KESAL KENYATAAN PEWARIS ~ Ref Malaysiakini

Saya kesal dengan kenyataan Majlis Permuafakatan Ummah (Pewaris) yang mendakwa bahawa PAS menolak kehadiran Pewaris yang ingin menyerahkan memo pada majlis Malam Himpunan Mansuh Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) anjuran Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) di Kompleks Sukan Bandar Baru Bangi 2 hari lalu.
Kenyataan Timbalan Pengerusi Pewaris, Rahimuddin Md. Harun di dalam media hari ini jelas membuktikan beliau berbohong dan membuat tuduhan mengelirukan.
Pada malam tersebut 5 orang wakil Pewaris dibenarkan untuk masuk ke stadium dan menyerahkan memo tersebut kepada Naib Presiden PAS, Hj Mohamad Sabu. Unit Amal hanya bertindak mengawal suasana dan mereka menghalang kesemua penyokong Pewaris masuk bagi mengelakkan suasana yang tidak diingini berlaku. Pihak Polis juga turut sama mengawal keadaan ketika itu.
Satu perkara lagi yang menghairankan saya ialah mengapa Pewaris tidak menghantar memo kepada kerajaan negeri Melaka yang bertanggungjawab terhadap isu penternakan babi ini, Pewaris hanya menyerahkan memo mereka kepada Pengerusi Pemantau sahaja iaitu Abu Seman Yusop. Apa ada udang di sebalik 'mee' yang menyebabkan mereka tidak berbuat demikian.
Pewaris sepatutnya menghantar memo ini kepada pihak yang berkuasa di Melaka. Dalam konteks ini kerajaan negeri Melaka yang paling berkuasa dan berhak menentukan samada babi boleh dihapuskan atau dipindahkan dari Paya Mengkuang.

Comments

Anonymous said…
betu lal tu...
kekwa66 said…
sengaja nak cari pasal kot....