KERAJAAN NEGERI SARAWAK TAKUT BAYANG-BAYANG SENDIRI, HALANG PR MASUK SARAWAK ~ Ref Malaysiakini

Undang-undang mana dan peraturan mana yang mereka pakai sehingga orang hendak melawat negeri mereka sendiri dihalang. Inilah yang berlaku di Sarawak apabila kerajaan negerinya menghalang Ahli Parlimen Padang Serai, Gobalakrishnan dari memasuki negeri tersebut.
Apa yang mendukacitakan tiada alasan kukuh dan konkrit yang diberikan Jabatan Imigresen mengapa YB tersebut dihalang dari masuk ke Sarawak. Alasan yang diberi ialah kerajaan negeri tidak membenarkan beliau masuk ke Sarawak, itu sahaja alasannya.
Bagi saya kerajaan Sarawak, milik Taib Mahmud seolah-olah takut kepada bayang-bayangnya sendiri apabila menggunakan kuasanya untuk menghalang seorang Ahli Parlimen masuk melawat negerinya.

Saya yakin alasan sebenar YB Gobi tidak dibenarkan masuk ke Sarawak ialah Taib Mahmud takut rakyat Sarawak akan celik politik dan menolak beliau dan partinya, PBB/BN pada pilihanraya negeri. Jika rakyat Sarawak mula membuka mata dan sedar akan kuasa undi yang ada pada mereka, sudah kedudukan Taib Mahmud akan goyah dan susah untuk beliau menipu dan memperdayakan rakyat Sarawak.
Sejak sekian lama Taib Mahmud membina empayar politik dan perniagaannya di Sarawak tanpa gangguan akibat kecerdikannya memperdaya dan mengelirukan rakyat. Beliau bimbang kalau rakyat akan terpengaruh dengan PR dan kedudukan beliau akan terjejas.

Comments