KERAJAAN MELAKA GADAIKAN ASET NEGERI ~ Ref Malaysiakini

Tindakan kerajaan negeri Melaka menyerahkan pengurusan air negeri kepada PAAB merupakan suatu pengkhianatan kepada rakyat Melaka. Ini kerana Syarikat Air Melaka Berhad (SAMB) yang menguruskan air sebelum ini adalah syarikat yang berdaya maju dan menguntungkan.
Kita sebagai rakyat Melaka hairan dengan tindakan kerajaan negeri yang begitu pantas menyerahkan SAMB kepada PAAB sedangkan negeri lain belum berbuat demikian. Tindakan ini ternyata merugikan kerana salah satu sumber kewangan kerajaan digadaikan oleh kerajaan BN.
Adakah wang pampasan sebanyak RM119 juta yang diperolehi dari PAAB menyebabkan kerajaan negeri dan Ketua Menteri kelabu mata dan menyerahkan aset negeri kepada pusat. Rakyat Melaka mesti celik dan sedar akan tindakan tidak cerdik kerajaan BN Melaka ini.
Sudah masanya kerajaan BN ini ditumbangkan pada PRU ke 13 nanti.
Saya bimbang selepas ini lebih banyak lagi aset negeri digadaikan oleh Ali Rustam semata-mata untuk mendapat duit segera bagi digunakan untuk projek-projek tertentu.

Comments

Anonymous said…
Memang perlu di hapuskan bangsat UMNO ini kalau boleh secepat mungkin sebelum banyak lagi khazanah negara digadai dan dilahap.
Ali Rustam bertanding jawatan Timb Presiden Umno dgn harapan kalau menang leh jadi timbalah Perdana Menteri.

yang letihnya, layakkah beliau? nak urus air di melaka pun tak mampu, inikan pulak menguruskan negara?

Yang lebih penting, uruskan dulu masalah babi di Paya Mengkuang tu... dah 50 tahun lebih melayu di sana diperbodohkan bangsa lain dan diturut serta oleh pimpinan umno bn.

ikhlas,
www.pemudakemehe1.blogspot.com
Anonymous said…
bodo la ko ni.....mana ada PAM lagik skrg nie.....ko ni dah ketinggalan betul la....patut la bodo n x tau kira dalam bab2 ekonomi...tau nak komen jer...bodo..bodoo...