BN MENYESAL GUNAKAN HUDUD UNTUK PRK KUALA TERENGGANU ~ Ref Malaysiakini

Saya yakin BN akan menyesal jika menggunakan isu hudud untuk mengalahkan PAS di Kuala Terengganu. Penyesalan BN ini akan serupa dengan apa yang mereka alami di Permatang Pauh apabila menggunakan isu liwat untuk menenggelamkan PKR dan Anwar Ibrahim.
BN sebenarnya ketandusan isu untuk memerangkap PAS. Cari punya cari maka mereka terpaksa 'recycle' isu hudud untuk dijadikan modal bagi mengelirukan pengundi Kuala Terengganu terutama pengundi Cina.
Akhirnya setelah gendang hudud dimainkan media pengampu dan penjilat Umno/BN mereka mula perasan bahawa isu ini memakan diri mereka sendiri (makan tuan).
Mereka mengharapkan DAP akan menghentam dan mengkritik PAS dan seterusnya bertindak berkecuali dengan tidak membantu PAS di Kuala Terengganu. Selain itu BN juga mengharapkan pengundi Cina di Kuala Terengganu bangkit menyerang PAS.

Malangnya hasrat BN tidak kesampaian. Pemimpin DAP sudah matang dan cerdik. Mereka faham hudud adalah hukum Allah yang adil dan tidak dipaksakan kepada orang bukan Islam. Malah hudud juga hanya dikenakan kepada orang jahat dan yang terbukti bersalah di mahkamah. DAP tidak takut kerana mereka bukan orang jahat sebagaimana Umno.

Hanya Umno/BN sahaja yang takut kepada hudud kerana mereka jahat. Sebahagian besar pemimpin mereka terlibat dengan rasuah dan politik wang. Sebab itu mereka menolak hudud. Penjelasan Presiden PAS tentang hudud juga jelas dan terang (penjelasan Presiden PAS).
Bagi pengundi Cina Kuala Terengganu saya yakin mereka sudah kenal siapa PAS dan siapa BN. PAS pernah memerintah Terengganu dan mereka sudah merasai nikmat diperintah oleh PAS. Hudud tidak menjadi suatu perkara yang menakutkan mereka.
BN juga tidak sedar bahawa penentangan mereka kepada hudud bererti mereka menentang enakmen yang diperkenankan oleh Baginda Sultan Terengganu setelah diluluskan di DUN Terengganu di zaman pemerintahan PAS.
Akhirnya BN mula sedar kesilapan mereka. Saya percaya sehari dua lagi isu ini akan lenyap dan media pengampu akan diarah supaya memainkan isu lain.

Comments