HAYATI SEMANGAT KORBAN ~ Ref Malaysiakini

Umat Islam baru sahaja selesai menunaikan Solat Sunat Hari Raya Aidil Adha ditempat masing-masing. Sudah menjadi kelaziman Khatib yang berkhutbah akan mengungkap lipatan sejarah bagaimana Nabi Ibrahim dan anakandanya Nabi Ismail berkorban untuk menunaikan perintah Allah. Baginda berdua bukannya berkorban binatang tetapi mengorbankan anak dan diri mereka sendiri.
Nabi Ibrahim mengorbankan anaknya Nabi Ismail manakala Nabi Ismail sanggup dirinya dikorbankan oleh ayahandanya demi menyahut perintah Allah.
Demikian hebatnya pengorbanan kedua-dua Pesuruh Allah ini. Sanggupkah kita melakukan apa yang diperintahkan kepada mereka.?
Allah tidak memerintahkan kita berkorban sehebat baginda berdua. Namun Allah menuntut kita berkorban dengan jiwa raga, harta, wang ringgit, buah fikiran dan sebagainya untuk mendaulatkan Islam yang dihina dan dipinggirkan sekarang.
Di Malaysia Islam 'dioenjarakan' di dalam pejabat Agama dan Jakim. Islam dihalang dari memerintah. Undang-undang Islam hanya diamalkan untuk nikah kahwin, pembahagian harta pusaka, puasa, haji dan zakat. Sistem ekonomi masih sistem kapitalis, sistem undang-undang jenayah menggunapakai undang-undang Lord Reid, pendidikan masih sistem berorientasikan barat.

Maka marilah kita sama-sama kita berkorban untuk mendaulatkan Islam di tanahair kita ini.

Kepada sahabat-sahabat yang bukan Islam kalian jangan bimbang, ini kerana Islam tetap menyanjung dan menjaga hak-hak orang Bukan Islam di dalam negara yang diperintah oleh Islam. Ini terbukti semasa pemerintahan Rasulullah apabila orang-orang Yahudi hidup aman damai di zaman baginda.

Bukti paling nyata ialah bagaimana orang Bukan Islam boleh hidup aman dan damai di Kelantan setelah negeri itu diperintah oleh PAS dan Tok Guru Nik Aziz selama 18 tahun.

Comments

kekwa66 said…
Salam aidil adha,

Sebenarnya, orang Bukan Islam tak takut pada agama Islam, tapi mereka gerun pada orang Islam yg berselindung di sebalik 'jenama' Islam, yg bertopengkan Islam tapi berhatikan syaitan.