CADANG KERAJAAN NEGERI LAIN TIRU PULAU PINANG ~ Ref Malaysiakini

Saya mencadangkan kerajaan negeri Melaka dan negeri-negeri lain meniru kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang yang memberikan penghargaan kepada para Hafiz dan Hafizah sebagai galakan kepada mereka yang berusaha keras untuk menghafaz kita suci Al-Quran serta berkhidmat dengan penuh dedikasi kepada masyarakat.

Sesungguhnya tindakan kerajaan Pulau Pinang merupakan suatu langkah terpuji sebagai pengiktirafan kepada golongan ilmuan Al-Quran tersebut.
Adalah dicadangkan kepada semua kerajaan negeri dan kerajaan pusat meniru langkah kerajaan negeri Pulau Pinang pimpinan YAB Lim Guan Eng.
Guan Eng dalam ucapannya pada majlis penghargaan kepada para hafiz baru-baru ini berkata Al-Quran penting sebagai sumber perundangan utama dan mampu melahirkan masyarakat madani yang berakhlak tinggi, berintergriti yang bersesuaian dengan prinsip 'Amar Ma'ruf, Nahi Mungkar' dan Cekap, Akauntabel dan Telus (CAT).
Kerajaan Pulau Pinang dalam majlis tersebut memberikan sumbangan RM300.00 seorang dan sijil penghargaan kepada 102 orang penghafal dan pengajar Al-Quran.

Comments

kekwa66 said…
Orang Melayu yg betul2 menghayati ajaran kitab suci Al-Quran saja yg tidak akan terpesong akidahnya, tidak akan mengeluarkan kata2 yg boleh menyinggung perasaan kaum lain, tidak akan menaruh perasaan buruk sangka pada kaum lain, dan tidak akan menggunakan isu perkauman demi kepentingan politiknya!
Unknown said…
they and all muslims should come forward to protest against ISA. because it is against Islam teaching & humanity.