BUKAN PAS TIADA ISU TETAPI BN YANG MISKIN ISU ~ Ref Malaysiakini

Calon BN Wan Farid Wan Salleh berkata bahawa PAS tiada isu untuk digunakan pada PRK Kuala Terengganu.
Saya hairan bagaimana seorang yang terpelajar dan kononnya hebat tidak nampak betapa susahnya rakyat untuk meneruskan kehidupan akibat harga barang yang melambung, indeks jenayah yang meningkat, kedudukan ekonomi yang semakin teruk, gejala sosial membarah, pengangguran yang semakin membimbangkan dan sebagainya.
Adakah perkara-perkara di atas bukan isu.?
Apakah Wan Farid sangka bahawa rakyat akan berdiam diri dengan masalah tersebut?
Wan Farid juga kena ingat bahawa rakyat Kuala Terengganu bukannya buta dan pekak tidak perasan dengan pembaziran kerajaan BN yang membina masjid kristal dan Pulau Wan Man serta menganjurkan kejohanan Piala Monsun yang menghanguskan duit rakyat bernilai ratusan juta.
Wan Farid jangan terkejut jika rakyat tidak menunjukkan reaksi mereka sekarang tetapi menterjemahkan protes di dalam peti undi-peti undi pada 17 Januari nanti.
Hari ini media pengampu melaporkan bahawa Wan Farid yakin Parti pembangkang khususnya Pas tidak mempunyai isu untuk diketengahkan kepada rakyat dalam Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Terengganu 17 Januari depan.

Beliau juga berkata, Pas juga tidak mungkin mampu meraih undi lebih besar apatah lagi mencatatkan kemenangan.
Namun bagi pendapat saya, Umno/BN yang miskin isu sekarang sehingga terpaksa 'recycle' semula isu lama iaitu hudud sehingga isu ini memakan diri mereka sendiri.

Comments