BASIKAL PUN KENA BAKAR ~ Ref Malaysiakini

Basikal pun jadi mangsa kena bakar. Itulah budaya Malaysia di mana sesuatu kumpulan yang menyuarakan rasa tidak puashati sudah tentu akan dihalang dan diprovok.

Jaringan Rakyat Tertindas (Jerit) yang sedang mengadakan ekspedisi 'Rakyat Pengayuh Perubahan' dari Alor Star ke bangunan Parlimen di Kuala Lumpur dengan menggunakan basikal menghadapo layanan buruk apabila basikal mereka di bakar.

Siapa yang melakukannya tidak dapat dipastikan. Namun ramai yang sangsi dan membuat ramalan bahawa perkara itu dilakukan oleh puak-puak yang selalu membuat provokasi terhadap demonstrasi dan sebagainya. Siapa lagi kalau bukan si DIA????

Comments

kekwa66 said…
Ni terjadi kat pulau pinang, malam sebelum raya haji..lepas YAB Lim Guan Eng menerima dan berjanji akan mempertimbangkan kandungan memorandum mereka..ni pun nak buat khianat..kan aidil adha bakal menjelang tu...tak takut buat dosa ke....macam mana orang Bukan Islam nak percaya kat Islam lagi nih...
Unknown said…
saudara dah silap. sekiranya malaysians menunjukkan perasaan tidak puas hati terhadap PK, mereka akan diiring oleh polis and dijaga dengan penuh prihatin. polis tak akan ganggu atau beri amaran.