ALI RUSTAM 'JILAT' SEMULA MUNTAHNYA ~ Ref Malaysiakini

Ketua Menteri Melaka terpaksa menjilat semula 'muntahnya' lapan tahun lalu. Kalau lapan tahun lalu beliau begitu angkuh dan bongkak mengeluarkan arahan supaya jabatan-jabatan kerajaan negeri Melaka supaya tidak membuat sebarang lawatan ke Kelantan kini tidak semena-mena sehari dua lepas beliau 'menjilat' semula muntahnya.

Kita semua tidak berapa pasti mengapa tiba-tiba Ali Rustam menarik balik larangan kelakar yang beliau lapan tahun lalu.

Beberapa pihak membuat telahan bahawa tindakan Ali Rustam ini adalah atas tujuan politik.

Setiausaha Lajnah Penerangan PAS Negeri Melaka, Ustaz Khirul Che Salleh berkata Ali Rustam sedar bahawa kredibiliti beliau terjejas teruk kerana tindakan kurang bijak beliau.

"Sebagai calon Timbalan Presiden, Ali Rustam sekarang cuba sedaya upaya untuk mempamerkan imej nasional bagi menunjukkan beliau layak menjadi pemimpin di peringkat pusat".

"Beliau akan cuba sedaya upaya untuk menunjukkan sikap lunak, prihatin dan peka kepada semua masalah rakyat di seluruh Malaysia termasuk Kelantan".

Khirul berkata, Ali Rustam sedang berusaha untuk menarik semua perwakilan Bahagian untuk mengundi beliau pada pemilihan Umno pada Mac 2009. Sudah pastilah beliau akan membuat apa sahaja untuk menarik sokongan tersebut termasuk memujuk perwakilan dari Kelantan untuk mengundi beliau.

Jadi salah satu cara untuk menarik perhatian Umno Kelantan ialah menarik balik larangan melawat ke Kelantan.

Comments

Anonymous said…
kalau sudah ditakdirkan BODOH..
walau macam mana pun BODOH itu tak kan hilang.
Anonymous said…
betul punya BODOH la si ali pulan nie.. tak tahu nak cakap BODOH jenis apa dia nie..