UMNO PARTI SAMSENG, KERUSI DAN MEJA YANG BERMESYUARAT!~ Ref Malaysiakini

Pada setiap kali pilihanraya samada pilihanraya kecil dan umum BN seringkali menuduh PAS, DAP dan PKR sebagai parti ganas dan samseng. Maka pelbagai taktik dan strategi yang digunakan BN untuk menggambarkan Pakatan Rakyat dan penyokong-penyokong mereka ganas, samseng dan bertindak diluar batasan undang-undang. Namun satupun tidak pernah dibuktikan.

Pukul wartawan, pukul jurukamera, raba puteri Umno, ugut pengundi dan macam-macam lagi tuduhan dilemparkan kepada penyokong Pakatan Rakyat.

Tetapi apa yang sebenarnya Umno dan BN yang ganas, tidak bertamadun dan samseng.

Bayangkan pada pemilihan Umno kali ini begitu banyak kejadian pergaduhan, baling kerusi dan tumbuk menumbuk berlaku. Ini kerana sebenarnya di dalam Umno memang ada samseng dan kaki tumbuk yang 'dibela' oleh pemimpin mereka. Malah pemimpin-pemimpin Umno sendiri yang menggalakkan kejadian seperti ini. Itu sebabkan ramai penyokong PR yang menjadi mangsa mereka pada setiap kali kempen pilihanraya.

Hari ini media melaporkan satu lagi kejadian keganasan berlaku pada Persidangan perwakilan UMNO. Kali ini giliran Bahagian Seremban semula menunjukkan kejaguhan mereka sehingga mesyuarat ditangguhkan selepas tercetusnya pergaduhan di antara perwakilan dalam dewan Kelab Golf Taman Tuanku Ja'afar di Seremban.

Keputusan tersebut dibuat oleh Timbalan Pengerusi Tetap UMNO Bahagian, Othman Senara selepas perwakilan mula bertumbuk antara satu sama lain, membaling kerusi ke arah barisan jawatankuasa bahagian serta mengeluarkan kata-kata kesat dalam kejadian yang turut disaksikan pengerusi jawatankuasa pemantau UMNO Bahagian Seremban, Tan Sri Rahim Tamby Chik.

Berikutan kejadian itu, mesyuarat tertangguh selama lebih 30 minit dan difahamkan dua perwakilan mengalami kecederaan.

Comments