SIAPA PEMBOHONG, NAZRI ATAU MAHATHIR ~ Ref Malaysiakini

Menjadi seorang pembohong memang sudah menjadi lumrah pemimpin Umno. Kalau tidak pandai berbohong seseorang sudah pasti dan mampun serta tidak layak menjadi pemimpin Umno. Dalam kempen pilihanraya umpamanya seringkali pemimpin Umno berbohong berbuat janji itu dan ini tetapi jarang sekali ditunaikan.

Kini sekali lagi pemimpin Umno dan bekas pemimpin cuba berbohong. Dalam isu 6 hakim yang diberhentikan beberapa tahun lepas. Nazri Aziz menyatakan mereka diberhentikan awal, manakala Mahathir menyatakan Tun Salleh Abas dan 5 rakannya dipecat. Siapa yang berbohong dan siapa yang bercakap benar.

Sudah tentu salah seorang dari mereka berbohong dan seorang lagi bercakap benar.

Bekas Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad mendakwa bahawa tiga hakim yang terlibat dalam krisis kehakiman 1988 telah dipecat, walaupun Menteri di Jabatan Perdana Menteri Dato' Seri Mohamad Nazri Aziz menyatakan mereka diminta meletak jawatan.

"Setahu saya, mereka dipecat," katanya kepada wartawan ketika diminta mengulas isu itu, di Yayasan Kepimpinan Perdana di sini semalam.

Bernama melaporkan, Mahathir bagaimanapun berkata, bekas-bekas hakim itu tetap menerima pencen atas dasar ihsan, termasuk bekas Ketua Hakim Negara Tun Salleh Abas.

"Sekalipun beliau dipecat, beliau telah memberikan khidmat kepada kerajaan dalam beberapa tahun beliau di situ. Untuk memisahkan beliau sepenuhnya dari pencen adalah amat zalim, jadi diputuskan beliau dan hakim-hakim lain diberikan pencen mereka," kata Mahathir.

Inilah perangai Umno kalau tidak berbohong TIDAK SAH.

Comments

Unknown said…
Kedua-duanya kaki mmuta ligat!
KITAS said…
itulah kerajaan BN dan umno, selau je bohong, dlm parlimen pun bohong,tgk muka nazri dlam parlimen pun kita tahu dia ini kaki temberang, bila ahli parlimen pembangkang mengasak dia dgn penuh ego dan berlagak bagi jawapan, tapi baru tahu semuannya bohong berlaka.harap pembangkang akan mengasak dia cukup2 dlm dewan rakyat minggu dpn, taro dia cukup2 berlagak punya menteri, kurang ajar punya menteri, menteri yg tak berkaliber duk dlm kerajaan BN dan umno, patut dia kena balik kampung jaga sawah padi lebih baik...