SALAH SEORANG CALON JAWATAN TERTINGGI UMNO BELANJA RM10JUTA ~ Ref Malaysiakini

Dakwaan Ku Li dan Rais Yatim bahawa jawatan dalam Umno sepatutnya ditender memang tepat dan betul. Ianya sudah tidak menjadi rahsia lagi.

Malah ada sumber dalaman Umno memberitahu bahawa salah seorang calon jawatan tertinggi dalam pemilihan Umno kali ini membelanjakan RM10 juta untuk memastikan pencalonannya cukup dan beliau boleh memenangi jawatan tersebut.

Dari mana beliau memperolehi RM10 juta itu. Ini yang menjadi persoalaannya. Saya sendiri dan para pengunjung blog ini mungkin boleh meneka siapa gerangan calon tersebut yang menggunakan duit sebanyak itu untuk kepentingan diri sendiri.

Malah ada sumber dalaman Umno juga menyatakan bahawa wang tersebut diperolehi dengan cara yang tidak sah dan menyalahi undang-undang. Malangnya tiada yang berani tampil ke hadapan membuat laporan polis atau BPR. Mereka sanggup bersekongkol demi untuk menjaga periuk nasi dan pangkat mereka.

Biasanya orang yang berkuasa di peringkat pusat dan negeri sahaja yang berkuasa untuk 'mencuri' duit rakyat sebegini.

Jika budaya ini berterusan kita bimbang negara kita akan hancur kerana wang rakyat tidak lagi selamat. Malah pemimpin Umno yang menang dan menjadi pemimpin kerajaan ini juga adalah pemimpin rasuah dan tidak bermaruah.

Comments